Man tar det man gillar mest

För mej är bakning nåt som ger ro
och lugn i själen.
Det är inte så att jag är sugen på att
äta av det jämt eller bakar för att jag
måste/vill fylla frysen.Jag mår helt
enkelt så jävla bra inombords när jag
får stå och experimentera med smaker
och kladda hej vilt.
 
Jag vet förstås inte om det kommer
smaka gott eller ens bli ätbart,men
hittills har det iaf inte behövts slängas 
mer än en gång tror jag,och då berodde
det på att jag inte satt timern och faktiskt
glömde att jag hade nåt i ugnen.
 
Apelsin,mörk choklad och kardemumma...fifan så fint dom samarbetar.
 
Jag hade dessutom i en burk creme fraiche för att safta till den,och lite kokos
som synes.
 
 Det doftar bara SÅ gott i köket nu.Och en av dom två bakdukarna jag sydde
igår kom till användning direkt.Win win typ!
 
Sömmarna kanske inte blev dom allra finaste,å andra sidan hade jag
ett litet barn i knäet då jag sydde och hade fullt sjå med att hålla honom
ifrån nålarna.
Det duger hemikring iaf,så jag kanske passar på att baka tekakor sen oxå,så
får vi se om dom gillar att ligga på den sortens bak.
Man kan ju inte enbart baka sötebröd vetja!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0