Utflykt och annat umgänge

Igår hade vi fullt upp kan man säja.
 
Wille som sovit här sen i fredags bara
väntade på att utflykten som jag lovat
honom skulle bli av.
 
När så "Mellan" dykt upp och ryggan var
packad,åkte vi mot hemligt mål.
 
Och hamnade som synes på strutsfarmen en bit härifrån.
 
Så stora dom är sa Wille,men upptäckte
sen nåt mycket roligare.(i hans värld iaf)
 
Nämligen en sandlåda fylld med för honom nya grejer!
 
Själv försökte jag febrilt få dom rackarna att stå stilla med huvudena så man
kunde fota lite.Lättare sagt än gjort faktiskt!
 
Ganska snart drog det i kaffetarmen,så matsäcken packades upp vid lilla stugan.
 
Grabbarna uppehöll sej i sandlådan och hade fullt sjå med nån lastbil.
 
Sen gick vi in i gårdsbutiken och inhandlade både kött och korvar.
 
 
Och så hittade jag bl.a ett av mina alster där i översta hyllan.
 
Wille som haft mest bekymmer om alla leksaker fick sen i sej lite mer att äta.
Pannkakor och färska jordgubbar intogs i mosters knä.
 
Jag tog en tur runt igen för att prata lite med dom tvåbenta,den här såg lite
lätt sammanbiten ut men svarade inte på frågan:VARFÖR!
 
Emuer finns där oxå,liksom lamor en bit bort i andra hagen.Fascinerande djur
allihopa måste jag säja,så man behöver inte åka till djurparken för att se dom iaf.
 
För Willes del avslutades utflykten på samma ställe som den började nämligen
i den superroliga sandlådan.
 
Ropade hej då till nåra av dom ca 130 strutsarna och styrde hemåt för att
förbereda oss inför kvällens Valborgsträff hos "Stora" & "Lill-Nisse" som
jag tror längtade en hel del efter sin lilla kille Wille!
 
När vi kom dit doftade det ljuvligt av grillat kött,nämligen dovhjort.
 
Bordet var vårigt och vackert dukat förstås.
 
"Lilleman" var på extra gott humör och visade att man minsann kan knäcka en
öl redan vid 17 tiden.Pappsen i bakgrunden fick hålla sej till mindre starka drycker.
Han hade liksom jag chaufförsrollen igår.
(själv har jag ju iof inte nyttjat alkoholhaltiga drycker sen nyår,men iaf)
 
"Mellan" körde nån fejkgrej,för hon drack verkligen inte öl.
 
Perfekt grillat kött stod där på bänken redo att huggas in på.
 
Likaså potatis,sallad och goda röror!
 
Till kaffet serverade "Stora" sin succétårta som hon uttryckte det.
Vacker så man nästan inte ville skära i den,och fylld med vit chokladmousse
och hallonmousse.
 
Wille som vid det laget fått på sej pyjamas,hade fullt sjå med att "packa in"
gammelmorfar i filtar så han oxå kunde få kvällsro.
 
DOM killarna alltså!  ♥♥♥ 
 
Sen blev det till sist dax att tacka för
oss och åka hem till hundarna.
 
Mätta,glada och mycket nöjda över dagen
som varit och allt som vi gjort.
 
Idag...första maj,nu kan det väl iaf bli vår
på riktigt va!
 
Ta´t lugnt och demonstrera med måtta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0