Sluta tramsa dej för fan!

Jag kan inte påstå att jag är överdrivet
vidskeplig,även om vissa saker MÅSTE
göras på rätt sätt.
 
Som att INTE lägga nycklar på bord,inte
mäta händer inom familjen,inte gå på 
A-brunnar och heller inte ställa nya skor
på bordet.
 
Hoppsansa,det blev visst en hel del där
ser jag nu!
 
Och när jag tänker efter så kan jag få andra
infall oxå ibland,som bara MÅSTE följas för
annars,annars....ja vaddå,vad händer?
 
Det vet man iof inte så därför gör man som
man säjer åt sej själv att göra.
 
Igårkväll t.ex,då fick jag BARA gå på insidan av såna här brunnslock!
 
Jag skötte mej förstås exemplariskt och hamnade efter nåra minuter här.
Där mötte jag upp "styrelsen" och sen traskade vi in till lokala krögaren
där bord reserverats till 18.00!
 
Hela da´n hade jag "sparat" mej inför denna räkmacka.Det enda som låg i magen
var lite frukostkvarg men iof desto mer kaffe.
Jävla dumt förfarande,jag vet,men ibland får jag som sagt infall och dom tar sej
som ni hör en hel del olika uttryck.
Är det inte brunnslock och annat trams,så är det "hålla-igen-och-spara-sej-larvet"!
 
När jag sen traskade hem,mätt,belåten och glad efter en trevlig kväll stod solen
ganska lågt borta i väst.Dofter av försommar spred sej upp i näsan och in i
medvetandet och jag fick såna där flashbacks från barndomen när man bara
hade nåra veckor kvar i skolan innan sommarlovet och allt bara låg orört framför
en med sol,bad och inte en dag med regn eller blåst.
 
Återvände dock jävligt snabbt till "verkligheten" när jag såg denna skylt.
Märkligt,den påminner om nåt bekant...eh!??
Visst fan,jag närmar mej ju den magiska mittenåldern.
(ofattbart eller hur)
 
Nästa siffra att uppenbara sej blev denna,vilket fick mej att tänka på fredagen den
trettonde...som ju är idag faktiskt.
Vad det anbelangar är jag inte ett skit vidskeplig,fredag som fredag lixom,det känns
lika gött vilket datum det än är.
 
MEN,för att kompensera ett udda nummer,för såna
hör egentligen inte till mina favoriter (bortsett från 19 då),
så dök påpassligt den finaste siffran av alla upp strax efter.
 
Nämligen:
 
Det kändes MER än bra inombords,att promenaden hem slutade lyckligt
OCH tursamt.Nummer 2 är som ni säkert redan vet min allra finaste och
bästa sifferkompis ♥
 
A-brunnen på gården hötte jag enkelt finger åt och trippade med lätta steg förbi.
Det hade ju varit ren KATASTROF att råka kliva på den sådär avslutningsvis,vem
vet,då hade jag med all säkerhet varit tvungen att gå baklänges upp i trappan för
att inte riskera nåt läskigt jävla trams.
Jag vidskeplig???
NÄE,inte överdrivet iaf!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0