Ödets ironi som ett brev på posten

Posten ja,igår kom det visst bara en
telefonkatalog i brevinkastet.
Man får iof va glad så länge det inte
trillar in räkningar på sluttampen.
 
På skapligt gott humör trots senaste
(långa) tidens tröttma,bestämde jag
mej iaf för att göra det allra bästa av
dagen igår.
 
Tänkte att lite slapphet i solstolen med
radion bredvid kunde göra gott i själen.
 
Tog oxå med mej lite vatten och en skål
helt perfekt mogen mango skuren i bitar.
 
Satte mej tillrätta och rattade in en lagom trevlig radiokanal och skulle precis
sätta tänderna i en gyllengul slice.
 
DÅ...
 
...då uppenbarar sej det där helvetesmonstret bara nåra meter ifrån mej!
 
Fucking jävla självklart att dom JUST igår
började gräva upp trottoarerna för att lägga
fiber JUST vid mitt place!
 
Vilket satans oväsen och vilken jävla IRONI!
 
Så mycket för den sköna vilan och det goda
humöret jag utrustat mej med.
 
Inte ens radion på högsta volym kunde över-
rösta det skärande ljudet av en skopa som
hackar sönder asfalt.
 
Är det inte typiskt så säj!?
 
Jorå,och sen när solen försvann bakom hustaket,
DÅ försvann oxå oljudet.
Men då var det för sent att njuta av dagen ute för
min del.
 
Visst då,det var bara att fortsätta som jag avslutat
måndagen,nämligen halvt död och ännu en gnutta
tröttare inomhus.
 
Hur natten varit?
Det vill ni fan inte veta,och jag har heller varken ork
eller lust att prata om den heller.
Men en sak är säker iaf,och det är att den kan beskrivas
med ETT enda ord:
AVSKYVÄRD!
 
Nu onsdag och nya tag.
Ingen grävare men heller ingen sol!
 
Vilken sablans tur att kaffebryggar´n ALDRIG
sviker mej i såna lägen.
Faktiskt inte i nåra lägen alls om jag ska va ärlig.
 
Onsdagskram på er ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0