När kommer storken så jag hinner dricka kaffe!?

Idag läser vi siffran 3 i almanackan,och enligt
de kunnigas beräkningar konstateras att den
7:e ska "lillebror" göra entré.
 
Nu vet vi ju vare sej vi har doktorsexamen eller
inte,att en bebis kommer när den anser sej ha
fått nog och är färdigskvalpad därinne i säcken.
 
Icke desto mindre gör det saken väldigt pirrig,
för vem vet han kan ju faktiskt få för sej att 
antingen anlända lite tidigare,eller rentav vänta
bara för att hålla oss på halster lite extra.
 
Tänk att man glömmer så fort,glömmer hur små
dom verkligen är,och att man inte direkt kan diskutera
viktiga och världsliga saker med dom.
Iaf inte om man vill ha seriösare svar än en rap
eller kanske ett gallskrik.
 
Fast å andra sidan har ju varje ålder sin charm.
 
Min oxå faktiskt,hur jävla overkligt det än kan låta.
 
Jag måste bara få hinna dricka riktigt mycket kaffe
innan det är dax att rycka ut då "Lillebror" vill komma.
 
Har nämligen fått klar min nya mugg,och den vill
jag ju använda flitigt nu.
 
 
I värsta fall får jag väl packa ner och ta med den till Wille undertiden vi
väntar på att underverket ska bli hemkörd i nya bilstolen.
 
Det funkar det med faktiskt,huvudsaken är 
ATT jag får mitt kaffe,inte VAR jag dricker det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0