Har ni facebook,läser ni mycket bloggar och bläddrar i tidningar?

Varför jag frågar det är för att jag på sistone
uppmärksammat flera,och jag säjer FLERA
därför att det på/i många olika sociala medier
tydligen blivit jäkligt poppis att som tjej/kvinna
lägga ut en bild på sej själv där man endast 
står iförd typ trosor och behå.
 
Visst,det behöver verkligen belysas att vi är
fina som vi är,att vi ska vara stolta över våra
kroppar trots diverse "gäddhäng",extravalkar,
bristningar på magen etc.
 
Själv kan jag tycka att just lite bristningar,eller
strier som det oxå heter,just i magområdet kan
va riktigt vackert,
Det kan och har ju ofta en förklaring till varför
dom befinner sej där.Mycket troligt är att den
magen burit ett eller flera barn som av den
anledningen framkallat dessa "livsränder"!
 
Jag beundrar dessa modiga tjejer/kvinnor som på
ett så naturligt och oretuscherat sätt ställer sej
rakt upp och ner och exponerar sej.
 
Vi har väl alla våra egna demoner och tankar om
HUR vi ser ut,hur vi kanske skulle vilja se ut,men
vi tänker inte jämt på att vi faktiskt har vitt skilda
förutsättningar.
 
Jag har ju t.ex fött tre barn,har lite bristningar både
här och där,även om dom nu efter alla dessa år
bleknat en hel del.
 
Ska jag skämmas för det?
Aldrig i livet!
 
Ska jag fettsuga mina innerlår bara för att dom är
lite saggiga,när typ resten av släktens kvinnor har
haft och har liknande kroppsbyggnad?
 
ICKE!
 
För även o jag absolut inte är överviktig,så finns
det saggiga där,och skulle jag bli lyckligare OM
jag sög ut det?
Tror inte det faktiskt,det är ju "jag" och det finns
absolut viktigare saker att fokusera på.
 
Som tandsten t.ex!
DET är för mej äckligare än lite bristningar och
oformbar hud lite varstans.
 
M.a.o måste jag inom en snar framtid boka en date
med min underbara tandhygienist.
Att sitta med pegel och själv försöka skrapa/putsa
bort skiten trots att jag har s.k tandläkarutrustning
i det lilla formatet,det känns INTE optimalt och dessutom
är det jävligt meckigt oxå när man inte har nån såndär
salivsug tillhands.
 
Det droppar och rinner ganska okontrollerat ur munnen
då kan jag upplysa om,och DET kära vänner,det är fan
så mycket värre än daller på mage och armar!
 
Så,mina fredagsord till er blir:
Var stolt över den du är,hur du ser ut och framför allt,
behandla din omgivning med respekt och varför inte
ge nån en kram idag ♥

Klyschiga ord kanske,men ändå så viktigt,för vem vore
jag (vi) om vi inte vore?
 
Liten och ganska ny,och definitivt UTAN tandsten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0