Gullungar och total uppgivenhet

Efter alla i stort sett sömnlösa nätter fick
jag igår åter uppdraget att fota lite.
 
Och aldrig förr har jag mer än nu önskat
att jag hade en "liten" kamera som kunde
ta högupplösta bilder inomhus,för hur jag
än trixade,fixade och försökte ställa in olika
för att få fram så bra kvalité som möjligt,så
blev jag INTE nöjd!
 
För ett par dagar sen fick jag nämligen tips
och råd av ett gammalt Ex som ÄR fotograf,
och visserligen lärde jag mej en hel del om
viktiga inställningar,men när kameran i sej
INTE är SÅ avancerad funkar det ändå bara
sisådär.
(alltså är det INTE mitt fel att bilderna blir halvdana)
 
Jag vill ju ha en kamera som är lätt att ta
med överallt,och iof har jag en modell större
kamera av den klumpigare sorten men den
jäveln kommer jag ALDRIG bli kompis med.
Den tenderar att åka på tippen faktiskt!
 
Men iaf,efter ytterligare en natt som kan
liknas vid att vara vridmomentstestare i
nån lakansfabrik,styrde jag iaf kosan mot
mina små gullungar.
 
Resultatet ja,det kunde ha blivit MYCKET
bättre....om jag hade fotat utomhus vill säja.
 
Det får jag väl göra när det blir lite varmare,
man vill ju INTE utsätta en liten varelse i 
halvnaket tillstånd för förkylning deluxe bara
för att det ska tas avklädda bilder.
Där går faktiskt gränsen även för mej,vare
sej jag har proffsutrustning eller inte.
 
Håll tillgodo med nåra bilder som jag iof
inte är speciellt nöjd med,det är alternativet
istället för INGENTING!
 
Nu blir det mera kaffe och HOPP om att kommande
natt få sova åtminstone EN timme UTAN avbrott!
Spännande,spännande!
Gäääsp!
 
 
En liten vaken Lewi ♥
 
Söta små fingrar ♥
 
Sötbröder ♥
 
Oredigerad bild tagen i ögonblicket!
"Min bror & jag"
 
Ser aningen fundersam ut.
 
Mina små prinsar ♥
 
"Han är tung mormor"!
 
Och sen ville mamman ha en bild på sej och hennes stora kille ♥ 
 
Man blir "lite" trött av att bli fotad,så en snabbslummer var på sin plats!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0