Tårtfix,snabbesök och lite bebisförberedelser

Härliga,soliga lördag.
Jag kände direkt att det här kommer bli
en strålande dag.
 
Satte mej med kaffet och kollade lite
på dataskärmen,sen tog jag fram dom
igår fyllda tårtorna,vispade grädde och
skar lite frukt.
 
Den här gången var det beställt frukttårtor,och med smörkrämen utbytt mot
grädde istället.Jag är inte så värst bra på nåt egentligen,men just grädde och att
dekorera med sån,det suger jag verkligen på!
 
Men,med lite silverglitter och pärlor samt
lite ätbara stjärnor,så såg den iaf skaplig ut.
Man kan s.a.s lura ögat en smula.(eller två)
 
Den här precis som tårta nummer två är fylld med hemgjord jordgubbsmousse
blandad med grädde,och jag kan iaf garantera på heder och samvete att den är
gjord med riktig kärlek och smakade väldigt gott.
 
Den andra tårtan dekorerades med blåbär och jordgubbar,samt som ni ser oxå
stjärnor,silverkulor och rött glitter.
Själv hade jag tagit av denna,är inget fan av varken kiwi eller mandariner.
 
Nu är dom iaf hämtade och jag hoppas innerligt att hon som ska bjussa på dom
samt hennes gäster tycker att det duger.
Lite pinsamt annars,eftersom hon numera kallar mej hovleverantör i tårtor!
(det är ju att ta i förvisso,även om det känns jävligt smickrande)
 
Precis när tårtorna var klara knackade det
på dörren och utanför stod Wille och hans
föräldrar.
Wille skulle på födelsedagskalas hos en något
yngre kompis (1 år),och tittade förbi efter att ha
varit i affären nearby.
 
Väl inkommen ville han ha mat,helst makamoner
och köttbullar!
Fixar ju mormor på tre röda...visst!
 
Turligt nog hade jag redan färdigkokta makamoner
OCH nåra köttbullar,så Wille kunde sätta sej i pappas
knä nästan direkt och inta lunchen.
 
Man kan ju inte gå på kalas och fika utan lite mat i magen!
 
Nya fina käder hade han oxå dagen till ära ♥
 
Och så va det ju det där med att det kommer
en ny liten bebis snart.
"Stora" som har höga tankar om sin mors 
sewingskills hade köpt tyg och bett mej knåpa
ihop ett "babynest".
 
Okej och jaha sa jag!
Försöka rita ett mönster och sen oxå få till det
så pass att det blir nåt av det i slutändan.
 
Efter noggranna mätningar,nålande samt diverse handsömnad
och istoppning av både vadd och snöre låg det så klart sent
igårkväll.Och ingen kan va gladare än jag.Det lönar sej att
både sprätta OCH svära lite grann ibland.
 
Nu återstår bara att se om "lillebror" tycker
det är okej att ligga i,och gör han inte det,då
lägger jag ut den på Blocket för en tusing :)
(tid kostar,och nålstick i fingrarna likaså!)
 
Testpiloten Wille har iaf godkänt mjukheten även om den var
en aning för kort för hans snart treåriga kropp!
 
Jag tar det som en komplimang,att den verkade
bra och var fin alltså,resten är som sagt upp till
"lillebror" att avgöra framledes.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

så himla fin :) duktig du är! som jag längtar efter lillebror <3

Svar: Tack snälla,vad glad jag blir ♥Snart kommer han,den lille...spännande :)
MAJSO

2016-03-12 @ 16:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0