Superhemlig paradispost

Det finns tydligen ett paradis.
Frågan är bara VAD och HUR
gemene man definierar det.
 
Mitt paradis är här hemma,det jag
själv skapat och ser om.
 
Sen kan man ju alltid hitta lite alternativa
såna,om man typ åker på semester eller så.
 
Vad jag däremot INTE accepterar,är när andra
ska pracka på mej deras paradis och försöka
få mej att konvertera.
 
Jag har ingen lust att gå bland elefanter heller för den delen.
Numera knackar inte Jehovas vittnen på dörren,dom smyger
bara ner sin "paradisreklam" lite tyst i brevinkastet.
 
Möjligen är det så att dom inte vågar 
komma in men ändå försöker få över
mej i sin gemenskap.
 
Jag är nog sen slutet på 80-talet "märkt"
som ganska omöjlig och oövertalbar sen
dom fick en sittning på två timmar i mitt
dåvarande hem.
 
Man skulle kunna säja att JAG inte släppte
ut som från det paradis jag då levde i.
 
Satan i gatan så irriterade dom va på mej då,
och nåra bra motargument hade dom inte heller.
 
SÅ,man kan ju undra varför dom fortsätter sitt
enträgna arbete!?
 
Foldern ovan ska jag använda som färgpapper
när jag målar.En massa olika kluttar på och
"deras" paradis försvinner i intet.
 
Tack och hej,bättre lycka nån annanstans!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0