Och så kom helgen

Igår efter att lägenheten invaderats
av gubbarna och tanten tog jag tag
i veckans tvätt.
 
Jävlar så ordentlig jag var,tvättade
t.o.m kuddfodralen som jag så länge
ignorerat och dessvärre bara gått
och retat mej på varje gång jag satt
ner arslet i soffan.
 
När jag ändå var på G,kastade jag in lite
filtar och ett par dukar oxå.
 
Dukar är väl iof synd att kalla dom,det
är nåra tygstycken bara som jag typ
döljer mina jävligt fula bord med.
 
Sen satte jag full fart framåt och började
förbereda kvällsmaten.
 
Blandade en bautasallad som innehöll allt
från morötter och vitkål till rödlök och
edamamebönor.
 
Knådade ihop en pajdeg och tog fram kantareller
ur frysen.Inte för att jag skulle käka paj,men jag
bjöd in min man aka närbo/kärbo/särbo.
 
Själv frossade jag vilt i lite grillad kyckling
och en rejäl portion av salladen.
 
Som grädde på moset,eller moussen rättare
sagt,fick prinsen så sin chokladpudding som
dessert till kvällskaffet.
INTE jag!
 
Jag åt lite kvarg med apelsin istället och kände
mej jävligt tillfreds och mycket nöjd.
 
Idag lördag och helg igen då,en vecka kvar
tills vi får vrida tbk uren och påbörja sommartid.
 
Fan som jag längtat,det känns helt fucking amazing!
 
Kantareller,bacon,lök och chili/paprikacreme fraiche med sedvanliga äggstanningen
och förstås ost on top....doftade magiskt,och var visst det sa prinsen!
 
Och som sagt salladen OCH min lilla skål med kyckling!
 
Ingen dietdessert precis,men å andra sidan...det var han värd min lille man ♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0