Hoppsansa

Där försvann den annandagen i ett nafs.
 
Man glömmer lixom bort sej när solen
skiner och ljuset dröjer sej kvar långt
in på eftermidda´n,för att inte säja kvällen.
 
Tog lite sovmorgon till fem över åtta imorse,
och sen drack jag nåra stadiga muggar kaffe.
 
Blev sen upplockad och for på äventyr ett par
timmar,för att sen direkt åka hem och baka.
 
Vad jag gjorde får ni nog se imorrn!
 
Just nu har jag full sjå med att fundera ut
hur "tårtkakorna" ska se ut,man vill ju inte
komma till en avskedsfest med simpla socker-
kakor typ.
 
Lite måste dom ju få som både är för ögat
OCH gommen.
 
Det blir iaf en kaka med choklad och apelsin-
smak,en med choklad och kardemumma och
den tredje med vit choklad i smeten samt ett
lätt Dumlefluff on top.
 
Dom två första kommer således bli fyllda med
1:kardemummasmörkräm och 2:apelsinnoblesse.
 
Joråsatte,ska det smaka så ska det och det rejält.
 
Nu ska jag ta kväller i soffhörnet med lite kvarg,
och den som är alert imorron får som sagt högst
troligt se lite bilder från dagens äventyr.
 
Tills dess slänger jag in nåt gammalt foto från
arkivet eller kanske från nån gammal mapp.
 
Ses då!
 
Helt oväntat (eller inte),blev det en på lilla hjärtegrynet ♥ 
Trackback
RSS 2.0