Fira och äta

Jaha,då var det dax att idag fira pappsen
som fyllde i fredags.
Av vad jag hört blir vi tydligen 21 personer
som ska få både mat,efterrätt och säkerligen
har mami fixat nåt till kaffet oxå.
 
Och det kan ju vara trevligt menar jag.
Alla har ju s.a.s sitt,så vi ses ju inte
alltför ofta om man säjer så.
 
Numera är det inte så jättemånga småbarn
heller,bara barnbarnsbarnen,varav tre av dom
är under fem år.
 
Normalt sett brukar hundarna få följa med,men
jag tror faktiskt att dom just idag nog har det
skönare här hemma än att virvla runt fyrtiotvå par
ben i en salig röra.
 
Sommartid har vi oxå,på tal om annat alltså.
Var så ordentlig att jag redan innan sängdax 
inatt vred fram köksklockan så det var klart.
 
Har inte fått den att göra det på egen hand.
 
I det stora hela händer det som ni märker inte
speciellt mycket häromkring nu.
Ska bli skönt när det blir tisdag och en helt jävla
vanlig dag igen.
 
Iof blir det inte riktigt som vanligt,för då ska jag
på träff med alla marknadsknallar och vi ska för
sista gången säja "tack & hej" för oss OCH själva
julmarknaden blir ett minne blott.
 
Känns lite vemodigt,men allt har ju sin tid.
 
Just det,har ju lovat baka tills dess.
Det får bli imorrn som jag drar fram
visp och bunkar,idag är det vilodag!
 
Näevars kära ni,roligare än såhär kan jag
tyvärr inte få till det idag.(heller)
 
God fortsättning på helgen,så får vi ta nya
tag snart igen.
 
Den lyxiga påskharen komer med färgglada ägg.
Hade det varit kycklingkött i skulle jag ätit av dom,men sån tur har jag dock inte!
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

tror också hundarna har de bättre hemma i lugn o ro! :) <3

2016-03-27 @ 09:48:04
Postat av: Mami svarar:

Ja,det får nog bli så =) ♥

2016-03-27 @ 09:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0