Andehälsning och gravöl ("gladöl")

Igår när jag gick upp ville jag helst
blunda och göra om och rätt,det var
grått och det regnade!!!
 
Sånt väder är ju inte speciellt upplyftande
när man ska till kyrkogården för att hälsa 
på sina släktingar,för att inte tala om hur trist
dom måste tycka det är att ligga six feet under
och huttra.
 
Igår var det nämligen exakt 20 år sen min högt älskade mormor
försvann ur mitt liv ♥

Men som en skänk från ovan sprack det upp och solen sken,så
jag,min kära mor och fina storasyster begav oss till andarna i
mina gamla hemtrakter.
 
Först planterade vi nåra små penséer hos farfar och farmor.
Fick varken feeling eller nån somhelst kontakt,så jag sa "hej",nu har våren
kommit om ni inte märkt det!
 
Raskt vidare till mormor och morfars grav,som verkligen behöver en omgång
med rotborsten så mossa och annat skräp inte tar över hela stenbeläggningen.
 
Känns faktiskt lite creepy att tänka att man
själv kanske kommer petas ner i ett hål
där bredvid nån gång!
 
Man får ju innerligt hoppas att det är sommar
så tjälen gått ur backen då.
 
Efter att det planterats där oxå och tänts ett ljus,
klappade jag lite på stenen och pratade med dom
oxå en stund,och när jag sen vänder mej om för att
gå,det är DÅ det händer:
 
Ser ni??
 
Snabbt som blixten kommer det upp en mask som kryper MOT mej!
Jag hade ju önskat att mormor uppenbarat sej som en fågel,eller
åtminstone som en nyckelpiga....men en mask!
Ja,ja,nåt slags tecken var det iaf så jag log lite och vinkade glatt hej då!
 
I den här kyrkan är jag alltså döpt och konfirmerad,även om det är åtskilliga
år sen nu.Tiden går ju som sagt skapligt snabbt.
 
Efter kyrkogårdsbesöket tog syrran och jag vägen om mamma
för en fika i hennes kök,så det blev ett levande avslut på den
eftermiddagsturen.
 
Skjutsade sen hem söstra mi och for raka
vägen till mina för dagen iordningställda
"kaktårtor" som packades in i bilen för nästa tur.
 
Ettan med smak av choklad och med apelsinnoblesseganache som fyllning.
 
Tvåan som hade smak av vanilj och vit choklad med en Dumleganachetopping.
 
Och slutligen den tredje chokladkakan med kardemummafyllning som spacklats
med kaffeganache,mortlade kardemummakärnor och diverse topping.
 
Styrde så bilen mot sista kvällen med
marknadsgänget,för att först ha ett av
dom avslutande nedläggningsmötena.
 
Den återkommande mötesordföranden och evige valberednings-
mannen till höger,avtackades av föreningens styrelse med två
underbara orkidéer.
 
Och sen...sen fick JAG som avgående
valberedningskvinna oxå en!
Hur snopen blev inte jag tror ni!
 
Så värst betungande eller ens knöliga
uppdrag har funnits,så jag hade mer än
väl nöjt med en mugg kaffe.
 
Kolla vilken fin.I övermorgon kan den va ett minne blott eftersom jag som
"straight" ENBART funkar med "fikusar"!
Vacker ÄR den iaf och rörd BLEV jag.
Tack som attan lixom!
 
Sen blev det äntligen dax för den s.k "gravölen" med cateringkäk.
Nu skulle man iof kunna kalla det "gladöl" istället,för trots att en
era och epok går i graven,så var det till 99.9% bara glada miner.
Det fanns förvisso en som mer än gärna sett att föreningen stretat
på ytterligare,men å andra sidan kan man inte alltid få gamla rävar 
att äta ur handen och sen sitta fint,så vi strök ett streck över just
den biten och gladde oss åt allt bra vi faktiskt åstadkommit i över 30 år!
 
Ibland måste man gå vidare och inse faktum.
Acceptera utveckling och möjligheter s.a.s.
Eller för att tala klartext:omöjligheter i att fortsätta
när konkurrensen är stenhård.
 
PUNKT!
 
Gårdagskvällens överflöd får därmed avsluta detta inlägg.
Nu tar vi nya tag och firar onsdag,det är inte fy skam det heller!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0