Fräsch mun på bröllopsdagen

Finemang sa jag och tackade min
söta,rara och mycket varsamma
tandhygienist när hon rensat bort
tandsten på mej igår.
 
Sen fick hon sitt graverade glas och
höl på att falla i gråt så glad blev hon.
 
Jag höll förresten på att komma försent,
men lyckades med nåra minuter innan
utsatt tid halvspringa in på mottagningen.
 
Då hade jag ändå med god tidsmarginal
startat min resa hemifrån ca 50 minuter
innan.
(brukar ta ca 25-30 min)
 
Beläggningsarbeten och sjukt långa köer som tog tid att vänta i.
 
När jag kom hem igen smaskade jag på några solmogna jordgubbar.
 
Men stördes ganska omgående av grävarbeten precis utanför.
 
Dessa jävla fibergrävningar.Varenda trottoar ser ut som fan,om dom ens
finns kvar vill säja.Och överjävlaallt är det grusiga gupp och hål i gatorna!
 
Jag vägrade dock låta mej nedslås,utan
slog istället in två symboliska paket till
prinsen,samt skrev ett kort.
 
Helt otroligt att vi redan varit gifta i ett år och att jag gått omkring med dubbla
ringar på mitt vänstra ringfinger.
 
Nu har vi förvisso varit ihop i snart 14 år,
men titeln fru är ju ändå ganska ny.
Frågan är om jag nånsin vänjer mej vid den!
 
Har man som vi 1-årig bröllopsdag kallas det "Bomullsbröllop",så jag tänkte
att man kunde skojsa till det lite på kortet.
 
Vad gör man inte för att behålla humorn
i sitt förhållande =)
 
Och om ni undrar vad han fick så kan jag
berätta att det INTE var manchettknappar
i guld.Han använder nämligen sällan skjorta.
 
Däremot fick han en chokladbit med mintsmak,
vilken han får äta upp alldeles själv.Jag hatar
nämligen mint i ALLA former.
(även i tandkräm...ryser vid tanken!)
 
OCH,så fick han en köttkvarn.
Nu var den ganska liten och behändig tack & lov.
Och inte har han psykopatiska besvär heller,det
hade ju varit dumt annars menar jag,att ge en
sån present om han haft tendenser att vilja mörda
mej och mala ner kroppsdelarna.
 
Näerå,men han har pratat om att vilja mala eget
kött till grillade hamburgare och annat gott,så
därför fick det bli en "nyttosak" istället för som
brukligt när man ger karlar presenter,nåt personligt!
 
Det är tanken som räknas,och är man lite smart,så
ger man nåt som även jag kan ha nytta av.
 
Lite har man ju lärt sej efter att själv ofta ha fått
typ stekpannor,grytor eller varför inte ett våffeljärn
som ju fler än jag kan dra fördel av.
 
Man har ju oxå nått en viss mognad såhär vid
femtio fyllda,så inget tragiskt som inte har fört
NÅT gott med sej.
 
Tisdag och fortfarande har jag INTE köpt cigg!
Kan man påstå annat än att jag VERKLIGEN
mognat på sista veckan?
Skullevältrodetva!
(ha,ha,ha!)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0