Wilda tanten

Ni kanske har hört talats om Wildfire,
den dära berg & dalbanan som ska
va så extremt frän.?!
 
I vilket fall somhelst,så bor ju jag (vi)
inte långt ifrån den,så igår passade
vi på att inte bara kolla in den utan
oxå Bamses värld och lite djur förstås.
 
Wille och jag tog en båttur i Viktoria först.
 
Sen körde han mamman i Skalmans bil.
 
Lite fåtöljhäng hann vi med innan det var dax att knata vidare.
(godiståget hade han redan åkt med sin far nämligen)
 
Det fanns förstås dom som INTE roade sej med mer än att sitta och njuta i solen.
 
Skapligt avslappnad stil måste jag säja!
 
Och barnen busade hej vilt som ungar ska.
 
Matsäck och lite vila ovanför tigrarna hanns oxå med innan vi styrde stegen
mot dagens nya sevärdhet.
 
Skapligt högt måste jag säja.
Min käre man var eld och lågor och ville dit DIREKT för att åka.
Själv tvekade jag kraftigt,vet inte om det har med ålderna att göra,men
redan vid tanken sög det rejält i magen och jag sa:"vi får se",med EFTERTRYCK!
 
Men,ingenting är ju farligt om man inte är rädd,så jag GJORDE´T!!!
Först med min äkta hälft,men sen oxå med min lille svärson,och där uppe
i sista vagnen sitter vi.Ni ser att jag vinkar med ena näven va?
Joråsatte,TVÅ åk blev det för "Wilda tanten" igår!
 
Förvisso inte alls så smart med tanke
på min gamla eländiga kropp,men
å andra sidan kan man ju ramla i trappan
oxå,så vafan!
 
Prinsen och Wille gick in på barnens gård en stund och klappade djur. ♥
 
Och Lewi låg i vagnen och undrade vart vi var!
 
"En apa som inte riktigt liknar mej".
Söndagsdepp typ!
 
Jag är ju mer en lejoninna =)
 
Noshörningarna är ju maffiga och jag försökte va lite skojig när jag fotade.Lyckades inte!
 
Så kan det bli när man är lite "bakom"!
 
I vilket fall somhelst så hade vi
en toppendag,och undvek oxå
regnet tack & lov.
 
Inte förrän vi kom hem och hade
packat upp,DÅ öppnade sej himlen igen!
 
Men det gjorde inget,vi var nöjda och jag
hade även hunnit fota Prinsen som lite
turligt vann nåra kilo choklad.
 
Antar att hans jobbarpolare blir glada,han ska nämligen bjussa dom på allt!
 
Kram på er och ha en skön måndag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0