Make over på gång

Jag hade i förbigående nämnt nåt
om att jag EVENTUELLT tänkte ta
bort bokhyllan i sovrummet och
istället ta upp en stor skänk som
just nu står i källaren.
Den detaljen tog tydligen "Stora"
HELT fast på,för igår (efter vissa påtryckningar)
började människan röja satan och 
domderade på mej som värsta
"städ-Gestapo"!
 
Det slutade med att typ ALLT stod på golvet
och dammsugaren gick varm.
 
Idag är det visst tänkt att skiten
(gamla bokhyllan) ska få sin sista
vila på returpunkten,nedmonterad
och slängd i en container.
 
Sen återstår bara det bökiga OCH
tunga jobbet med att få upp skänken
alla trappor från källaren.
 
Det kommer dock inte jag anstränga
mej med,det får prinsen och svärsonen
fixa faktiskt.
Tycker förvisso ganska synd om just prinsen,
hans rygg är inte heller vad den borde vara.
 
Antar att det kanske blir jag som får försöka
kurera den framöver sen,men det gör jag så
gärna om makeovern blir till belåtenhet.
 
Blir det INTE som jag tänkt,då får han bara
en värktablett eller två!
 
Bröderna bus var förstås med när det fixades igår.
 
Det tar dock på krafterna att städa,så Wille somnade en stund.
Han vaktar och värnar ändå om sin lillebror på ett kärleksfullt sätt ♥
 
Efter en stunds vila fick han lite mellis i form av macka och
och ett fat med kassler.
 
Lillebror som oxå hade kurr i magen fick en slurk välling innan vi sa hej då!
 
Nu laddar jag mentalt för den nya
ommöbleringen,och hoppas vid
stylinggudarna att det INTE blir
sämre än innan.
 
Sånt kan man nämligen aldrig vara
helt säker på.
Grejen är bara den,att isf är det för
sent att ångra sej och sånt gillar jag
definitivt inte!
 
Kram & tisdagspuss ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0