Hej hopp trallallala och katten tog en mus ♫♫♪

Visst är det väl härligt att va spontan
såhär i semester och sommartider.
 
Igår fick jag åter ett ryck,och när dom
jävligt mörka molnen tornade upp sej
över byn tog jag bilen och for hemifrån.
 
Jag och f.d grannen drog sen till grannstaden
och lyckades turligt nog undvika både åska
och total störtskur.
 
Vi strosade istället runt i solsken och kom sen
tillbaka och kunde ta kaffet i eftermiddagsstrålarna.
 
DET kallar jag flyt och kvinnlig intuition.
 
En supergod knäcke till kaffet tackar man icke nej till.
 
Bäst som vi sitter där och tjattrar så hör
vi ena katten jamskrika och kalla på vår
uppmärksamhet en bit bort.
 
Mycket riktigt har hon varit på jakt och fångat sitt eget mellanmål.
 
Tur för mej att jag redan käkat,för det där såg inte speciellt gott ut.
Skyndade mej att knäppa nåra bilder innan skallen bets av och det
äckliga kraset infann sej.
Ameh fy fan vad det INTE låter härligt,däremot riktigt snuskigt vidrigt
då muskraniet mals sönder i kattkäften.
BLÄK!!!
 
Sen tackade jag för mej och åkte hemåt.
 
Fick supersnällt och gulligt med mej både gräslök till kvällsmaten OCH
egenplockade hallon från G´s egen trädgård.
DET kallar jag lyxigt OCH närproducerat,och så smakar det så mycket
godare än sånt man köper i förpackning.
 
Idag står det "tårtfix" på schemat.
Måste förbereda inför morgondagens leverans
av såväl smörgåstårta som vanlig tårta.
 
Vilken tur att jag inte planerat en skärgårdshelg
med början idag då,isf hade det fått bli köpebröd
för Mia & Co som nu har turen ändå att få äta av
Majsos hemgjorda.
 
Lyllos dom lixom ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0