Graffitikungen och matinköp med skadade näsflimmerhår

Fick besök igår igen av Wille och hans bror,
dom som har kramats av samma mamma.
(och fortfarande kramas varje dag iof)
 
Vädret tillät oss även att gå ut på gården en
stund,och efter att jag jagat Wille runt,runt
när han många gånger ropat:
"Ready,steady,GOOOO",så tog vi fram kritorna
och började piffa upp den trista asfalten.
 
 
 
 
Jag sa att här i "huset gud glömde" FÅR man måla på väggen oxå.
(utomhus alltså)
 
Tre i rad på ett brunnslock funkade oxå bra!
 
Lewi orkade inte utmana Wille i graffitimålning så han tog en powernap istället.
 
Sen avslutade vi med lite annan lek innan boysen och mamman drog vidare
till nästa mormor,d.v.s äldremormorn ett par mil bort.
 
Jag passade på då att dra en repa till
affären för att fylla på lite som tagit slut.
 
Hann bara in och började plocka tomater,
så svischar det förbi nån som jag bara ser
i ögonvrån....men doften som följde,eller
rättare sagt ODÖREN!!!!!!!!!!!!!!
Alltså,jag höll på att kräkas rakt ner i dom
färska kryddorna bredvid.
DEN jävla svettstanken,du milde tid så jävla
vidrigt det osade.
 
Okej att man kanske har ett jättetungt jobb och
att temperaturen gör att man blir varm fort,men
förihelvete gå INTE omkring och förpesta hela
jävla omgivningen med din vidrigt stinkande
och i detta fall surt äckliga svettodör!
 
Känner inte folk själva att det ligger ett moln av
snusklukt runtomkring dom????
VAAAA????
 
Skyndade mej runt bland hyllorna,fortfarande
omgiven och totalt indränkt i den äckliga lukten
för att snabbt som fan betala och gå ut.
 
Jamen hallå,för det första sitter det ytterligare en
ny "stjärna" och ber om pengar utanför affären,och
inte nog med att han sträckte upp ett fat med två 
spänn under hakan på mej när jag gick in,han höll
på att sätta krokben för mej när jag kom ut oxå...
...då med TVÅ påsar i nävarna som vägde en del!!
 
GAHHHHH,jag har inte munnen full med småmynt
och kan spotta rakt ner i fatet!
 
Kommer sen hem,packar upp och kollar (som vanligt)
på kvittot,vilket man gör om man är en medveten konsument.
 
Ja,och vafan upptäcker jag så om inte ett par DUBBELSLAG.
 
FÖR FAN...jag har varken lust eller råd att betala
för MER än jag köper,typ var och varannan jävla
gång blir det fel i slutändan.
 
Köper jag EN mjölk vill jag fan inte betala för TVÅ!
Och köper jag EN mozarella vill jag inte heller där
betala för TVÅ!!!!!!!!!
 
Vafan är problemet lixom!???
 
Gissa vem som ska se till att DET korrigeras idag?
Just det...JAG!
 
Många bäckar små som man brukar säja,och hade
jag inte varit så förbannat noga med mina kvitton,så
kan jag med lätthet säja att utslaget på ett år blir det
MÅNGA hundralappar extra om man INTE kollar.
 
Så,dagens tips till er som alltid eller iaf oftast säjer:
"Äh,du kan slänga kvittot" till kassören/kassörskan...
Spara era kvitton och dubbelkolla vetja,för jag lovar
att ni kan ha mycket roligare för dom kosingar ni betalar
i onödan.
Visst,det är mänskligt att fela...men tamme fan inte
alltsom oftast!
 
Fredagskram från "lokala ekonomiska klubben" ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0