Veckan hann knappt börja

Det känns alltid så jävla confusing i
agendan och mentalt,när dom slänger
in en helgdag mitt i veckan.
 
Man vet lixom inte vilken dag det är.
 
Nu när jag gick förbi almanackan såg
jag iaf att det tydligen var torsdag igår,
vilket alltså innebär att det redan idag
är fredag....igen!
 
I vilket fall somhelst,tog jag en avstickare
och lekte lite med Wille igår,vilket var perfekt
inte bara för honom utan även för mej som
behövde fokusera på andra saker än vad
som ska ätas.
 
Man kommer typ till en punkt när det bara
säjer STOPP,nu fan måste du göra nåt åt
din situation ditt slarviga jävla fusko.
I mitt fall handlar det som sagt om att äta RÄTT!
 
När jag var yngre förelåg det verkligen inga 
större problem med att gå ner till sin trivselvikt
om man råkat lägga på sej lite.
 
Men nu och framför allt mittilivet och som tant
är det jävlar så mycket svårare.
Och dessutom vet jag inte VART min karaktär
har flyttat heller!
 
Nåt jävla gymande blir det dock inte för mej inom
närmsta framtiden,däremot ska jag "försöka" se till
att få i mej lite nyttig mat och för den skull inte för LITE.
 
Jag vet att det handlar om vilja och vanor,så det borde
inte va alltför svårt efterom jag är en jävligt envis typ.
Det gäller lixom bara att ta sej över första och största
guppen...dom man själv bygger upp alltså!
 
Joråsatte,vi får väl se hur fan det här ev.slutar.HA,ha,HAAAA!
 
Det blev lite Play Doodegande igår,och jag utmanade Wille i att göra olika miner.
 
 
 
 
Jag kladdar iof hellre med cernitlera,den här var apsvår att få till.
 
När leran var inplockad roade vi oss med lego ett tag,och Wille kröp IN i
lådan för att få ut allt.Eller om det var kurragömma!!!
 
Sen behövde han slötitta lite på paddan och jag kunde värma mej,först
med lite kaffe och sen...
 
... framför den sprakande elden.
Satan som jag avskyr vinter och snö!!!
 
Idag har jag eftermiddagsträff med "Mellan",och
vem vet,hon kanske bjussar på både kaffe OCH kvarg.
 
Jag nämnde väl det där med nyttigare intag va!!????
 
Happy friday folks,ikväll blir det torsk...
...och en halv paprika.
(rena rama gourmetkäket ju)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0