Veckan börjar som veckan slutade

Det finns väl inget så härligt som att
starta veckan med solsken.
För även om det fortfarande är kallt ute
och snö(helvetet) ligger kvar,så lättar
solen iaf upp.
 
Och så har dom lovat att det inte ska 
komma mer snö dom närmsta dagarna.
 
Så här sitter jag med mitt kaffe och funderar
på i vilken ände jag ska börja med dagens
schemalagda projekt och doings.
 
Igårkväll var jag disciplinerad nog att rensa 
ur lite i ena köksskåpet,tog bort,torkade rent
och ställde in lite för mej nytt porslin.
 
Ganska angenämt att öppna nu och se undre
hyllornas invånare som jag hoppas ska trivas.
 
Jag är ingen som samlar på fina tallrikar eller
svindyra glas,byter hellre ofta om jag får lust,
även om lusten ofta får stå tillbaka för plånkans
innehåll och så.
 
Vem fan bryr sej ifall det är lite blandad kompott?
Inte jag iaf,det finns ju dom som måste äta direkt
ur grytorna MED händerna!
 
Nåväl,roligare än så blir det inte denna måndag
i vecka nummer tre i almanackan.
 
Man kan ju inte ha kul varje minut dygnet runt
om man säjer så!
 
HERRÅ!
 
Den här bilden är dock "lite" skojsig,så den får avsluta dagens inlägg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0