Olika frukter i torsdagskorgen

På gårdagens "kramdag" hände både
det ena och det andra,inte nog med
att jag var uppe i ottan och tog en 
kylig promenad,sen kom oxå Wille
på besök.
 
Fram med småpill på bordet,koncentrationen var på topp,och som han sa:
"Jag älskar att pärla",sötungen då ♥
 
Det drogs sej mot lunch och Wille beställde
såklart plättar vilket mormor förstås fixade.
 
Jag vet inte hur många han åt,men magen blev visst överfull iaf.
 
När Wille och mamman åkt för att träffa
moster "Mellan" plockade jag undan och 
diskade efter besöket.Sen bytte jag om
och for på ett s.k "kryddparty" hos en
gammal granne.
 
Kryddvärdinnan bjöd på lite käk med olika sorters kryddor i,men ståndaktig som
jag faktiskt KAN vara,tackade jag vänligt men bestämt nej och intog istället en
vaniljkvarg i ena soffhörnet.
 
Visst,det är säkert skitbra och hälsosammare
kryddor än det plocket som finns i affärerna,
dessutom UTAN en massa konstiga tillsatser
i olika mängd,men just nu tillåter INTE min
ekonomi 200 spänn för en burk örtsalt,tyvärr!
 
Just nu är jag faktiskt tvungen att prioritera en
ny kaffebryggare,och har jag tur kommer den
förhoppningsvis fram idag.
(fast jag väntar iof med glädje tills på,säj måndag)
 
Gissa om jag blev glad när det var dax för just kaffetåren efter kryddvisningen.
Dom andra högg in på söta kakor,men jag bah:tack men nej tack jag har drygt
TVÅ månader kvar på mitt frivilliga sockerstopp!
Inte ett dugg svårt att avstå,tvärtom,jag hade med all säkerhet hoppat runt som
en duracellkanin om jag så bara tagit en bit i ena hörnet av nån kaka!
 
Glad och inte alls på minuskontosidan (precis än iaf),
satte jag mej i en svinkall bil och for hemåt igen.
 
Minus 16 grader visade termometern och trots
att jag bytte om till varmare outfit samt gosiga
sockar då jag kom hem,så frös jag in i märgen.
 
Att sen krypa ner i sängen runt midnatt och känna
det kalla underlakanet mot huden gjorde knappast
saken bättre.
Vid fyrahugget kollade jag klockan för sista gången
och sen låg jag kvar till strax efter 7 imorse.
 
Idag fredag,härligt!
Har som sagt varit extremt duktig vad gäller
matintag senaste två veckorna,så ikväll ska jag
faktiskt unna mej en halv extraportion SAMT
dessert.Att den sen är gjord på ...just det:kvarg,
men smaksatt med hallon,maj gad jag kan inte
vara gladare och mer stolt över mej själv.
 
...sålänge det nu varar vill säja! =)
 
Fredagspuss och Yiha! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0