Let´s do some uppfräschning

För drygt ett år sen eller däromkring iaf,
fick jag syn på ett gammalt skåp som stod
nere i källaren.
Ska man va extra petig kanske det kallas
chiffonjé faktiskt.
 
Men iaf,den stod där allt skräp ställs och
jag kunde lixom inte släppa tanken på att
den isf skulle förintas och försvinna.
Så jag hörde mej för lite och det visade sej
vara grannarnas,och visst skulle den kasseras.
 
Men hallå sa jag,om ni ändå inte ska ha den,är
det okej om JAG tar hand om den isf?
 
Det slutade lyckligt och efter ett jävla bökande
stod den så i mitt gymrum/glasuppställnings-
förråd.
Den va inte speciellt snygg,ni vet såndär fesbrun
fanér typ,så jag hängde över ett vitt tyg och sen
ställde jag nåra färdiggraverade lyktor ovanpå.
 
Och där har den stått utan att jag brytt mej,jag
har ju lixom bara sett det vita tyget och gått förbi.
 
Men så häromdagen fick jag en idé,jag ska fan
måla om den i vitt,flytta den till köket och byta
ut den mot lilla byrån där jag har diverse tårt-
bakningattiraljer.
 
Igårkväll sandpapprade jag upp chiffonjén,och
imorse satt jag fart och grundmålade.
Det kommer bli SÅ jävla bra.(om jag får bestämma)
 
Nu återstår bara ett annat skåp som jag oxå har
i källaren,plus en skänk likaså.
Vem vet,jag kanske kan stuva om och få plats
med samtliga häruppe.
Det vore fan supertoppen med tanke på ALLA
grejer jag faktiskt har som behöver få lite 
eget space!
 
Usch,jag kan bara inte med den färgen!
 
TADA,redan efter grundstrykningen känns det amazing.
Fatta sen,när den är helt klar...can´t wait typ!
 
Happy wednesday & HALLELUJA!
HalleFUCKINGluja till & med!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0