En dag ett ögonblick i sänder

Sköna söndag...eller kanske nåt 
helt annat,vafan vet jag.
 
Solen strålar iaf men det är inte
plusgrader idag.
 
Faktum är att jag inte har ett endaste
litet pyttemåste på schemat idag,iaf
inte som jag kommer ihåg att jag
lovat mej själv!
 
Skulle iof behöva få upp ytterligare
ett skåp från mörka källarhålan,men
glöm att jag ens skulle orka bära
en liten låda därifrån.
 
Däremot kanske jag kan lura hit nån
som kan agera bärhjälp.
 
OM man får hit nån lättlurad person
kan man ju alltid bjuda på kaffe som
tack för eventuell hjälp,men glöm att
jag har lust med bakning innan för det
har jag verkligen inte.
 
Det är ju söndag,OCH vilodag...för mej!
 
Det i sin tur innebär även att jag inte
tänker laga mat heller,kan nog skrapa
ihop lite blandade rester.
Det finns iaf lite kvar av gårdagens
jävligt goda torsk.
 
Lägg gärna märke till hur LITE potatismos jag lastade på igår.
Försöker iaf unvika alltför mycket kolhydrater.
 
Lyxade istället till det med en yoghurtkvargsdessert.
Den ena med blåbär och den andra med apelsin i och
toppade med lite rostade kokoschips.
 
Mycket nyttigare än dom grädd och sockerbomber jag
vanligtvis brukar slänga ihop.
 
Men,ska man inte äta "godissocker",så finns det ju
som synes bättre alternativ.
 
Är nu inne på över 30 dagar av dom 100 sockerfria
jag lovat mej själv att hålla,och än sålänge är det
inga problem på det området.
 
Vad jag däremot inte riktigt fattar med den grejen är,
att om man ska undvika såna sockerfällor såsom godis,
bakverk,chips och sånt,varför ska man då få dricka exempelvis
vin när man vill?
 
Det är väl lika mycket "onödigt" socker däri oxå isf!
Själv har jag typ smuttat nån gång efter nyår,men det
kändes varken okej eller speciellt gott om jag ska va
riktigt ärlig.
 
"Näe,du ska INTE äta godis och kakor mm,men du
kan ju ta en vinare till fikat typ"!!!
Vaddå dubbelmoral!
 
Som sagt,jag försöker iaf,och just nu är jag ju
inne i en keso och kycklingperiod,
Vilket i sin tur innebär att jag nog måste in-
förskaffa mer pippisar och lägga i frysen.
 
DET kanske blir dagens uppdrag när jag
tänker efter,det och kaffedrickning...låter
ju lagom soft en söndag,eller hur!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0