Det blir ingen räkmacka

Idag är det mötestisdag med styrelsen.
 
Meningen var att vi skulle ha träffats 
på lokala finrestaurangen,pratat,diskuterat
OCH käkat räkmacka!!!

SOM jag hade sett fram emot det efter alla
prinskorvar och julskinkor jag sett typ
överjävlaallt!
 
Blir det så?
NÄ!
 
För restaurangen har tydligen stängt idag,så
där blev man snuvad på deras ljuvligt goda
och i överflöd räkfyllda macka.
 
Känns som om solen gått ner för evigt och
ALLT är emot en.
Mötet blir istället förlagt hemma hos styrelsens
ordförande.
 
Jag trivs jävligt bra där oxå,och jag vet med
säkerhet att det kommer serveras nåt gott
där med.
 
KABOOM så slog det mej pötsligt,varför bry
sej om räkmacka eller fikabröd lixom.
 
Jag har ju för det första lovat mej själv att
INTE äta onödigt socker,och för det andra
så försöker jag ju oxå skippa en massa
onödiga kalorier.
 
Så jävla dumt att hetsa upp sej sådär,hur
tänkte jag egentligen???
 
Jag tar väl med en burk kvarg och dricker
mitt kaffe helt enkelt,och sen när jag tackar 
och säjer hej då känner jag mej EXTREMT
jävla duktig och tillfreds inombords.
 
För att inte tala om hur glad jag då är över
att ha sluppit se dom andra svulla i sej en
gudomligt god räkmacka OM det varit öppet
på restaurangen.
 
Ni ser,allt ordnar sej (oftast) till det bästa.
Jag kommer va krögar´n evigt tacksam för
att han inte höll öppet idag,tänk hur förbannat
många kalorier jag lurat vid tungan p.g.a det!
 
Life is sweet och det smakar inte alls
dumt med kolakvarg en tisdag!
SÅDETSÅ!
 
Jag har bakat typ såna här kakor att bjuda styrelsen på.
Perfekt när man utmanar sej själv att stå emot,för det KAN jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0