Bogsering och livsnjutare

Uj,uj,uj...idag tog jag sovmorgon som
hette duga.
Jag kom iof inte i säng förrän runt halv 
tre inatt och somnade väl kanske runt fyra,
men ändå!
 
Solen skiner och jag har typ bara såsat i
min nya onepiece med kaffet i högsta hugg 
och varvat det med lite kvarg.
 
Precis så ska en söndag vara,lagom av allt
och i ett lugnt tempo.
 
Det är av sånt jag får skaparlust och energi.
 
Det finns en till som njuter av solen och slapp söndag,nämligen
Cindy i sitt spejarfönster.
Där håller hon superkoll och varnar för allt från fåglar
till brevbärare och skalbaggar typ.
 
Precis när jag laddat bryggar´n för tredje
gången ringer "Stora" och ber om hjälp
för sin fars del.
 
Det var nämligen så att hans bil inte gick
att starta,ej heller hans särbos.
Lite skojsigt mitt i allt,att hans särbo bor
UNDER mej!...
(alltså,mitt ex X polar med min granne!!!)
 
Så jag skickade Prinsen att vara behjälplig
med bogsering till lokala bilmecken.
 
Det funkade ju bra som synes,så nu får vi hoppas att det
blir ordning med bilen.
 
Nästa steg i detta är väl att vi firar
jul ihop allesammans kanske.
Lite som "Tomten är far till alla barnen-stuket".
 
Eller så begränsar vi det helt enkelt bara
till att beblanda oss som vanligt,d.v.s vid
enstaka familjehögtider och lite småprat
i allmänhet när vi råkas!
 
Tror vi fortsätter så faktiskt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0