Snöig torsdag med eftermiddagsdejt

Alltså,jag blev så jävla deppad igår-
morse när allt åter var vitt ute och 
när det sen satte igång att snöa satan
framåt fm igen.
 
Ville inget hellre än krypa in under täcket
och aldrig komma ut därifrån,åtminstone 
inte förrän våren tagit ett stadigt grepp om
min hood med värme och SOL.
 
Men sen kom jag ju på att jag lovat "Mellan"
dyka upp på em,så jag hade inget annat val
än att sopa av bilen från ett lager kompakt blötsnö
och ratta in till henne.
 
Det var en jävla tur att jag gjorde det,annars
hade det lätt kunnat sluta på nån stängd avdelning.
 
Tänk iaf hur hjärnan funkar,jag menar,det är ju
tur ATT den verkligen gör det.(emellanåt iaf)
Att man KAN vända depp till pepp för att palla
med dessa "helvetesmånader"!
 
Vi startade iaf med en dubbel kaffe i "Mellans"
kök,och sen fortsatte vi till nåra butiker där vi
strosade runt och kollade på saker som hade
varit kul att inhandla.
Om man haft kosing vill säja.
 
Ganska snygg sa "Mellan" och höll upp nån blushistoria.
Inte alls svarade jag och fortsatte till jeansavdelningen.
Där hittade jag världens skönaste brallor som "Mellan" 
ansåg va skitvidriga med sitt häng därfram.
 
Det spelade förvisso ingen roll eftersom jag ändå inte
ansåg mej ha råd,så dom glömde vi snabbt.(rättare sagt,HON glömde INTE jag)
 
När kvällskvargen var inköpt avslutade vi
med en kaffe hos "Mellan" igen och så hade
det förbannade mörkret lagt sej när jag åter
rattade hemåt.
 
Intog en enkel sallad med lite kassler och
bänkade mej för ovanlighetens skull i soffan
en stund.
Jag ska egentligen INTE göra det,för just vänstra
soffhörnet har en jävligt sövande effekt på mej,så
ock igår varpå det blev typ omöjligt att överhuvudtaget
bli normal i kroppen innan klockan slagit 02!
 
Men,nu är jag på banan igen,laddar för besök ikväll
då båda döttrarna kommer samt svärsonen och Wille.
 
Det blir lite käk och prat i kvadrat kan jag tro,och
så ska både Wille OCH "Mellan" sova över tills imorr´n.
 
En bra avslutning på seg vecka.
Kram på er därute ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0