Kvar i förnekelsestadiet kraxar jag hurra

NEJ,det här ska INTE bli nån sjukblogg med
utvärderingar om färg på slem och öronvax
som sitter inne i hjärnan.
 
Jag lever fortfarande i förnekelsestadiet trots
att jag nyser mitt i tanken och luktsinnet
flugit all världens väg.
 
Nu pratar vi om roligare saker istället.
Som att finaste Ullis faktiskt fyller år
just idag.
(50 jordsnurr på den lilla snörpan)
 
Hade hon inte svikit mej och flyttat massor
av mil bort,då hade jag åkt förbi hennes hus
och ställt nån liten present på trappan.
(vill ju inte riskera att smitta jubilaren)
 
Nu funkar ju inte det,så hon får om brevbärar´n
gör sitt,ett litet vykort i brevlådan,högst troligt
om rösten håller,oxå en trudelutt i telefonen
samt en personlig hälsning på Facebook.
 
Nåt av det ska väl iaf "gå fram"...hoppas jag!
 
Ärligt talat,så hade jag om det varit möjligt,
kunnat göra ett undantag i mitt "sockerstopp"
idag.Jag hade mer än gärna bänkat mej vid
hennes köksbord och frossat i alla bullar,
kakor och gud vet allt den människan kan
åstadkomma på ett halvt paket smör i en
tredjedels handvändning.
 
Nu får jag istället nöja mej med att skåla härifrån
i kaffe som inget smakar eller kanske i kylskåps-
kallt vatten med en sked kvarg till.
 
Det kunde iof ha varit värre,jag kunde ha haft
feber och yrat runt värre under svettigt täcke
och inte vetat vilken dag det är.
 
Tack & lov att det inte är så...
 
Jag kraxar istället fram värsta fanfaren och avslutar
med ett fyrfaldigt HURRA ♫♫♪♫
 
Grattis bästa Ullis på just din dag,må solen
skina på dej från början till slut och låt denna
dag bli ett finfint minne ♥
(även uten mej) ;)
 
Och till er andra:
Onsdagskram och var rädda om er♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0