Kunde inte hålla mej

Jag hade ju för avsikt att bara
slappa och ta en vilosöndag igår.
Så blev det faktiskt inte,tvärtom
så röjde jag bland diverse glas
och lyktor.
 
Hade sån tur,att min käre svärson
kunde hjälpa till med att få upp
ett skåp från källarn och som han 
och prinsen kånkade ALLA trappsteg!
 
Äntligen stod det på plats och jag kunde organisera lite mera.
 
Dörren ni ser bredvid är ingång till
en pytteliten garderob där jag knökat
in både det ena och det andra som
möjligtvis kan graveras nån gång.
 
Till slut blev det överfullt och jag hade
typ jävligt dålig koll på VAD som stod
VAR och hur jag ens skulle få ut det!
 
Nu kunde jag ställa vissa lyktor i ordning efter sort,och på golvet föste jag in
den vita byrån som stod i köket förut.Däri ligger nu enbart glas!
 
Skåpet svalde en hel del,och vid tillfälle ska jag även fixa hyllplan för att kunna
organisera ännu bättre.Det är iaf en god start nu.
 
Dessutom är alla fyra muggarna färdigmålade och brända,så
nu kan det vankas kaffe för vårfikare!
 
 Man blir iaf glad när man ser dom och så är det mycket roligare
än med enkla vita muggar....så det så!
 
Nu ska letas smarriga recept,har nämligen
lovat att jag ska baka ett par mjuka kakor
till morgondagens styrelsemöte.
Och sånt bara MÅSTE ju hållas,jag har
nämligen lite att leva upp till,tror jag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0