Högst oväntat men ack så väldoftande...tror jag!

Jag hade ju en helt orörd och oplanerad
lördag igår,där jag såsade runt i sköna
oömma kläder och bara myste.
 
Förvisso fick jag byta om och agera sopgubbe
UTAN helgtillägg,eftersom grannen inte behagat
stänga locket på soptunnan.
 
Det är iof inte första gången jag plockar allt från
dambindor till gamla matrester och annat skit
från gräsmattan,men igår tog det fanimej stopp.
 
Hur fan kan man va så jävla bekväm att man 
inte kollar i tunnan tre centimeter bredvid,ifall
det möjligtvis finns mer utrymme där???

NEJ DÅ,man slänger i den första och skiter
fullkomligt i om den redan ÄR full,varpå
locket då står på glänt och bara signalerar
till byns alla skator att:
"HÄR ÄR DET FEST,KOM OCH RIV SATAN"!
 
Jag vet inte HUR många ggr jag vänligt men 
bestämt påpekat detta,men det verkar som
att budskapet inte går fram.Dom skiter iaf
i det eftersom det tydligen är jobbigt att
flytta armen nåra centimeter till nästa tunna!
 
Sent på kvällen då hundarna skulle ut blev det
knappast roligare,Cindy agerade nämligen eftersökshund 
drog med nosen på HELA gräsmattan....
....ända tills hon då hittade en kraftig köttbit att
sätta tänderna i.
En som skatorna tydligen lämnat i ren förskräckelse
då husets ordningsvakt (d.v.s jag) dök upp med
arga schasrop och dra åt helveteskrik!
 
DÅ FICK JAG NOG!
Lite sans hade jag kvar (tur för grannen),för det
var sent på kvällen och jag ville inte väcka alla
i området.SÅ,jag skrev en upplysningslapp och
klistrade väl synligt på porten.
 
T.o.m ett barn skulle förstå innebörden,som varken
var elak ELLER med fula ord,så man kan ju hoppas
att det blir bättring framöver.
 
I annat fall slänger jag tbk skiten in i deras brevinkast
om det upprepas!
 
Nåväl,det blev ju en lång historia (om puckon) och
inte det jag egentligen skulle lägga krutet på.
Vad jag skulle ha sagt var att det faktiskt blev ett
litet bak här igår.
 
Lite kardemummabullar som nåra av dom fick komma till
di äldre längre ner på gatan.Resterande åkte in i frysen.
 
Jag antar iaf att dom doftade betydligt godare
än grannens sopor som skatorna mumsat på.
Helt säker är jag faktiskt,trots att luktsinnet mitt
inte riktigt kommit tillbaka än!
 
"Over and out"! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0