Fokus på bakning

Jag hade ju som sagt lovat baka
till kvällens styrelsemöte och då
ska man förstås inte svika dom som
sett fram emot det.
 
Gör nåra enkla kakor sa dom,men 
eftersom jag gärna vill piffa upp och
fixa till lite extra när jag ändå håller
på,så blev det en del dekoration oxå.
 
Den första är med chokladsmak,och i mitten ett lager med kardemummasmör-
kräm.Runtom smält choklad,både mörk och ljus samt kokoschips på sidorna.
 
Och till sist lite guldglitter on top!
 
Kaka nummer två har en vaniljbas och är fylld med körsbärskräm.
Sen smälte jag vit choklad och gav den en rödrosa touch och 
avslutade med nåra små blommor.
 
Imorse när jag vaknade kände jag dock att
det fanns fortsatt sug i baktarmen,jag har ju
som jag sagt tidigare "sockerförbud" och
kanske är det just därför det känns extrakul
att få kladda nu.
 
Jag har inga somhelst problem med att låta
kakorna vara,jag har inte ens slickat av vare
sej vispar eller slickepotten.
 
Nu står dom i särklass godaste OCH saftigaste cupcakesen i
ugnen,och strax ska det oxå vispas en marängsmörkräm.
 
Det jävligaste är bara att jag inte har den sortens tyll som behövs
för att göra dom rosor jag vill.
 
Jag har typ trettisju andra sorter,men
naturligtvis inte den jag prompt skulle
vilja ha.
Jävla dumt alltså!
 
Näe ni,nu måste jag sätta fart,antar att
den förbannade spritsningen kommer
jävlas mer än lovligt bara för att jag 
i huvet föreställt mej hur jag vill att det
ska se ut.
 
Det slutar kanske med att jag bara drar
gaffeln genom krämen och swirlar till
nån slags klutt,det återstår att se.
 
Huvudsaken att det smakar skapligt iaf!
 
"Over and out" 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0