Skitdum toalett och lite julgodis

När man som jag bor i "Huset Gud glömde"
har man vid det här laget lärt sej att saker
och ting INTE ska vara smidiga och att det
s.a.s "flyter" som det borde.
 
Nej då,här får man allt som oftast rensa 
igensatta avlopp,täta fönster med smal
jävla tejp från Clas Ohlson,spackla och
måla sina egna (läs:egentligen värdens) 
fönster invändigt,justera trasiga kranar
och ja,listan kan göras hur jävla lång
somhelst.
 
Men iaf,återigen är min ena toalett skit-
förbannat dum och bara står där och
rinner HELA tiden.
 
Men okej tänkte jag,det är väl nåt med
flottören,så jag skruvade av topplocket
och började mixtra lite.
Ingen bättring tyvärr.
Ringde sen efter mycket om och men iaf
den s.k värden som kom med stress och flås
i hela kroppen.Han satte sej på toastolen,
pillade lite,suckade,suckade ännu mer och
jag tror nästan han hade velat gråta en skvätt
när han till slut konstaterade att vissa delar
faktiskt måste bytas ut.
(sånt kostar nämligen nåra kronor!)
 
Men iaf,han sa:
"Jaa,det får väl bli så att jag införskaffar
lite nya delar,men jag kan inte komma tillbaka
idag så du vet."
(det här var FÖRRA fredagen)
 
-Okej svarade jag och hoppades/önskade innerligt
att han åtminstone kanske skulle komma typ dagen
därpå eller så!
 
IN MY DREAMS!
ATT jag ALDRIG lär mej bli rationell,att jag tamme
fan ALDRIG slutar tro på det goda och att det faktiskt
nån JÄVLA gång kan ske underverk.
 
SÅ,här sitter jag med en uppfuckad och uppkäftig
toastol som efter varje spolning måste stängas av
via den lilla kranen bakom sitsen,jorå för annars
rinner det värre än Niagarafallet inuti och låter satan.
 
Nu sa han ju (värden asså) inte VILKET ÅR han skulle
se till att köpa nya grejer,han kanske rentav måste önska
sej dom i julklapp.Om det är denna jul vet ju förstås
ingen och allra minst jag,men det hade ju varit bra isf!
 
Joråsatte,man kanske själv borde önska sej ett
presentkort (av värden dårå) på både Clas Ohlson
och nån VVS butik,då om inte förr skulle jag kunna
fixa nästan ALLT själv.
Eller förresten,det kan jag jag ju typ nu iaf och gör
så oxå.Problemet är bara att JAG inte vill betala
för det ur egen ficka eftersom man inte vet NÄR
man får tbk för utläggen!
 
SÅ ÄRE!
PUST!
 
Som plåster på toalettsåren rullade jag iaf ihop
ett gäng pepparkakstryfflar bara för att.
 
Nu har jag förvisso inte smakat dom,men lite
fina blev dom trots allt.
 
OVER & OUT!
Trevlig lördag dårå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0