Sakta ner tiden va!

Men för tusan säjer jag,nyss klev jag
ju upp (och då va det ändå tidigt),och 
nu är det kväller igen.
 
Kan man möjligen få önska sej lite fler
timmar på dygnen i julklapp eller?!
 
Jag som hade planerat hinna med en
laddning julgodis idag,men inte fan
har jag ens hackat dom nyinköpta
pistagenötterna ens!
 
Jag har däremot hunnit gå till mina
gamla grannar och önskat dom en
riktigt god jul,och så fick dom nåra
små gåvor.
En fd hyresvärdinna som påpassligt
bor i samma hus fick även hon ett paket
och julkram av mej.
 
Så nåt har man iaf gjort!
 
Just det,jag har ju suttit här på svinkalla
golvet i köket och slagit in lite klappar oxå.
 
Började idag med paketen till Wille & Lewi,
och medans jag satt där funderade jag på
om jag kanske skulle kila ner till förrådet
och hämta min stora riskudde.
 
Hade ju fan inte gjort ont nånstans om jag
värmt den i micron och satt mej på.
Känns faktiskt som om jag fått tredje gradens
förfrysningsskador i arslet,och då är det
jävligt illa ställt med tanke på att det ändå
är inbäddat i en skaplig fettsvål.
 
Men iaf,nu ska jag väl fortsätta lite med
vissa andra göromål,det där godiset tar
jag nog tag i imorr´n istället.
Man vill ju lixom va på topp när det ska
tempereras choklad och hackas svindyra
pistagenötter.
 
Störst går först tänkte jag och slösade mucho papper på direkten.
 
Jag antar att ni inte vill se paket
för paket som slagits in,och det
hade när jag tänker efter faktiskt
varit en omöjlighet,för så mycket
ledigt utrymme hade jag inte på
minneskortet nämligen.
 
SÅ,jag slänger in det färdiga resultatet istället och så får vi hoppas
att det på lördag kommer bli två nöjda småherrar som öppnar dom.
Annars har jag slösat papper och frusit i onödan =)
 
Tjingeling sålänge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0