Lite godis,lite pyssel och nåra barnbarn ♥

Den här da´n började väl inte precis
som jag hade önskat.
 
Så fort jag klev ur sängen kände jag
att det var nåt konstigt i kroppen.
Lätt illamående och med en värk värr
än vanligt.

WTSF!
(what the SATANS fuck)!!!!!!!!!!!!
 
MEN,ganska snabbt förstod jag varför.
Hade igår som flera gånger på senaste
tiden GLÖMT ta min kvällsmedicin.
 
Jag säjer ju det,det är ALLDELES för
mycket gröt OCH hetta i hjärnan nu-
förtiden för att det ska kunna funka ens
någorlunda normalt.
(fast,vad är normalt egentligen?)
 
Men iaf,efter en mugg kaffe som delvis
smakade apa (lite babianarsligt alltså),så
kände jag mej ändå redo för lite pyssel.
 
Vilket i sin tur resulterade i två inte så
värst snygga,men ändock namniga julkulor.
 
 
Och ja,jag VET att det inte blev skitbra.Men försök själva skära ut i dekorplast
med en vanlig (jävla) skalpell så får ni se!
 
I rena farten letade jag upp ännu en
halvmesig kula och dekorerade även
den i maklig fart.
 
Och den som är skapsynt ser även att jag när jag fotar har en liten gosse
på ena armen,men mer om det senare.
 
För innan barnbarnen trillade in,så
färdigställde jag gårdagens påbörjade
julgodis som ju var Mozartkulor,eller
nougatkulor med mandelmassa om
man så vill.
 
Den här gången gjorde jag mej faktiskt till och tempererade chokladen,blanka
och fina blev dom.
Hade jag varit med i Dessertmästarna hade jag "kanske" blivit godkänd på
åtminstone finishen,iaf för att vara enbart hobbykladdare!
 
Men som sagt,så kom då Wille & Lewi 
på fredagsbesök.Det startade med en
liten fikastund innehållande pepparkakor,
och smörgåsrån för Lewis del.
 
Fatta hur gott det måste smaka,när man t.o.m får lite (laktosfritt) smör på kexet!
 
Wille valde dock pepparkaka med laktosfritt smör på,och det blev ett antal.
 
Man måste spexa oxå,annars blir mormor besviken när hon fotar.
 
Sen avslutade jag och Lewi med lite egentid,för Wille och mamman drog till
affären och handlade i lugn och ro.
 
Jorå,och nu har jag det VÄLDIGT lugnt 
alldeles själv.
Barnbarn och mamma for hem till sej och
min stora prins är på galej med jobbet.
 
SÅ,här kan jag sitta och klimakteriefilosofera
bäst fan jag vill,möjligtvis att jag lyxar till det
med TVÅ muggar kaffe,det är ju ändå fredag 
trots allt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0