Låt nu denna helg vara över snart

Det spelar fan ingen roll hur mycket
jag INTE är så vidare förtjust i julen,
för nog fan ska den sega sej fram och
tycks aldrig ta slut.
 
Om jag fick bestämma så hade det på sin
höjd räckt att fira jul vart tredje år eller så.
Allra smartast hade det dock varit att lägga den
samma år som skottåren,då hade man haft
lite koll och sluppit bry sej om ifall det finns
inslagningspapper och kosing på kontot
framåt vareviga höstkant typ.
 
Nu längtar jag till våren och hoppas vid nån
högre makt att det INTE kommer så mycket
som 10 snöflingor innan dess.
 
Jag blir ju bara deprimerad och allmänt tjur-
skallig när det blir vitt och kallt och ruggigt.
 
För att inte tala om hur satans illa det blir
med den s.k värmen där jag bor under såna
väderförhållanden.
Ingen ordning på allting m.a.o!
 
Näevars,nu har vi ju haft besök av "URD" ett
tag,och den jäkeln tog ju i så h*n höll på att
dra med sej hela huset över skogen och placera
det nån helt annanstans.
 
Det kanske hade varit smart när jag tänker efter,
då om inte förr kanske Gud hade återupptäckt
det här gamla kåkvraket och lagt en liten men
dock förbarmande näve över det för en jävla
gångs skull.
 
Eller så skiter man i att bry sej om nåt,bara
fokuserar på det enda som faktiskt ÄR att bry
sej om och som faktiskt spelar en god roll 
i ens tragiska liv och leverne nämligen KAFFE!
 
Så får det fan bli såhär en "annan dag" för mej
iaf,fram med muggen och ett skapligt filter för
snart ska jag bänka mej i sängen och heja på
småkronorna.Det vankas nämligen Junior VM
i hockey nu.
DET är grejer det till skillnad mot alla andra
skitprogram som översvämmar kanalerna.
 
Verkar jag negativ?
Näe va,det är bara såhär det är!
 
Face reality bah!
 
Lite eftermiddagsol gjorde iaf susen en stund...för sen kom regnet och dom
grå pisskyarna åter tillbaka.Aldrig får man va riktigt glad en längre stund!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0