Julkort eller inte julkort

Nuförtiden skickar jag inte ett endaste
vanligt julkort per post.
 
Förr däremot,då postades det en sisådär
80-100 stycken inför jul.
 
Fan vilken tid det tog att sitta och skriva
alla hälsningar och adresser,för att inte tala
om hur jävla lång tid det tog att spara ihop
till frimärkena.
 
Fick ju börja redan i januari och lägga undan
kosingar till det slicket.
Jo,för ni ska ju inte tro att det fanns såna dära
självhäftande då.
 
Helvete vad det smakade gam i truten sen,och
torr som fnöske blev man om tungan.
 
Visst då,jag hade väl kunna ta disktrasan och 
smetat med på baksidan,men det gjorde jag inte.
 
Men iaf,numera skickar jag typ hälsningar via
datorn eller mobilen.
Orka slösa extratid och pennor samt frimärken
om man inte nödvändigtvis behöver.
 
Jag menar,dom flesta har ju faktiskt både mobil
och/eller dator nuförtiden.
 
Det kan ju tyckas trist att inte låta posttraditionen
leva vidare,men å andra sidan,vem fan kan lita
på att postgången funkar som den ska?
 
Hur kul är det om man lägger ner sin själ i fint
skrivna kort och kuvert ifall det blir förseningar
och korten inte ens kommer dit dom ska på den
här sidan året.
 
Ja jag vågar iaf INTE chansa!
 
Skriver och skickar kort gör jag ändå till och från
resten av året,så helt och hållet ute ur postsäcken
är jag inte.
 
Och på tal om familjens årliga julkort,så står det
planering på schemat för det idag.
 
Vad det blir eller OM det blir nåt,det återstår att se.
Det är ju som bekant ett antal viljor som ska enas!
 
Förra årets kort blev ganska bra iaf,så det
blir nog svårt att toppa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0