Det handlar inte om millimeterrättvisa,det handlar om sunt förnuft och respekt!

Otaliga är dom gånger då jag känt att
jag varit ALLDELES för snäll och till-
mötesgående mot andra.
(läs:är)
 
Bjudit och givit av mej själv och det
jag har,för att sen upptäcka att det
bara uppskattades i första skeendet
och då personen ifråga enbart SJÄLV
kan dra nytta av det.
 
Sånt gör mej så förbannat ledsen.
Det gör att jag känner mej kränkt
och överkörd,tagen för given.
 
För jag vill ju tro,att som man själv
vill bli behandlad,så behandlar man
även andra.Och KAN jag hälpa någon
så gör jag gärna det,för i grund och 
botten ger ju det MEJ glädje.
(när det är på lika villkor vill säja)
 
MEN,sen blir jag förbannad och jävligt
sur.När beteenden upprepas och man
bara duger när det gäller att det ska dras
nytta av en.
 
Då jävlar kokar det inombords i mej,då
blir jag för en kort stund hämndlysten
och vill tillbakabehandla med EXAKT 
samma jävla beteende!
 
För vem fan har rätt att trampa på min
generositet.Vem tror sej vara högre och
bättre stående än jag???
 
Tydligen många,för jag har haft ett sju-
särdeles tålamod jävligt länge nu.
 
Men tids nog kommer man till ett avgörande,
ett vägskäl där det gäller att stå upp för sej
själv.För kan inte andra förstå och känna
empati så det får dom att agera med sunt
förnuft,då måste jag dra i handbromsen
och tänka på MEJ och vad jag faktiskt
inte mår dåligt av att göra eller vad jag offrar.
 
Jag måste förstå,att även jag kan säja NEJ
eller det funkar inte.Jag MÅSTE lära mej
det UTAN att få dåligt samvete och tro att
jag är dålig bara för att jag gör så.
 
Hädanefter ska jag värna om mej själv oxå.
INTE utplåna mej för att andra ska må bra
och få det ordnat för sej på MIN bekostnad.
 
Är jag inte värd den respekten,då ska dom fan
inte få den av mej heller.
 
Det handlar som sagt inte om millimeterrättvisa,
det handlar om att förstå att behandla andra med
respekt och inte tro att man själv är Guds gåva
till mänskligheten i ALLA jävla lägen.
 
Jag VET att jag är en extremt givmild och rättvis
person,trampa då inte på mej ocg ta mej för given.
 
Jag kommer vända dej ryggen isf och ALDRIG
blicka över axeln igen!
 
Dessutom:ljug inte för mej,för jag genomskådar
dej precis VARENDA  gång!
 
 
Och kom ihåg: "En elefant glömmer ALDRIG"! 
 
VILL DU HA MIN VÄNSKAP OCH RESPEKT,
SE DÅ (FÖR FAN) TILL ATT DU FÖRTJÄNAR DEN!
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

Känner igen mig i de du skriver. <3 inget trampar på dig eller mig.

2016-12-17 @ 17:08:20
Postat av: Mami svarar:

Näe precis,dom gör ju inte det :) ♥

2016-12-17 @ 22:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0