Årets lilla jul

Shit så najs vi hade det igår,ja bortsett
från att jag hade ont i skallen dårå.
 
Bordet hade jag dukat i god tid så det var klart.
 
Halv sju var både DLV och Ullis på plats i köket!
 
S.k "duckfacebilder" är inget för gamla 50 plussare,och Ullis vägrade ens prova!
 
Värdinnan blir som synes ALDRIG bra på bild,men vafan vem bryr sej.Det är ju
ändå MIN blogg så jag lägger ut det JAG vill.
 
Första varvet på paketleken får man ju välja paket,men DLV skulle prompt fuska
och ta MINA,varpå skrattanfallet var ett faktum då vi andra förklarade att så gör
man faktiskt INTE!
 
Vi avslutade sen med kaffe,mandelpaj glass och mera prat.
 
Strax efter 23 sa vi tack & hej för
denna "lilljul" som lades åt handlingarna.
 
Nu är det bara att förbereda inför
nästa års tillställning.
Om inte annat så kanske jag in-
förskaffar nya servetter om vi ska
ha det här.
 
Ikväll är jag alldeles allena,bortsett
från ett fyrbent sällskap då.
 
Prinsen är på ännu ett julbord samt
lite bowling,själv trivs jag bäst i soffan
en sån här dag.
 
För med tanke på att värmen INTE höjts
TROTS tillsägning både i måndags och
onsdags så lär jag bli i soffhörnet med
en filt över mej.
 
Jag värmer mej förresten lite nu och då
med terassvärmarna som tagits in,då 
slipper jag åtminstone frysa hela tiden.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0