Vuxenklubben

Igår vankades det kalas för en av
mina vänner.
Vi lärde känna varann på gymnasiet
där vi hamnade i samma klass,och sen
dess har vi hållit kontakten.
 
Ibland ofta och ibland mer sällan,men
även om det går sin tid mellan gångerna
så tar vi alltid upp "tråden" där vi slutade.
 
Bor man i city gör man det bästa av situationen på sin bakgård.
Ett jättefränt typ tält hade slagits upp,och där var det dukat för fest.
 
 
 
 
Vänner,grannar och familj strömmade till och kom med presenter.
 
Av mej och prinsen fick hon helt oväntat (not) bland annat en lykta.
 
Det blev även många "upplevelser" i kommande paket från övriga gäster,vilket
jubilaren som synes tyckte var uppskattat.
 
Sen blev vi bjudna på ett dignande buffébord där allt var hemlagat och SÅ gott.
 
 
 
 
Som grädde på moset hade födelsedagsbarnet gravat egen lax för första gången,
och det med bravur för ack så god den var.
 
Till kaffet serverades tårta som hennes f.d svägerska gjort,jag åt dock INTE av
dom.Dels är jag inget fan av marsipan och så älskar jag verkligen INTE banan.
(vilket det var inuti)
Men vackra var dom.
 
Till tårtan (eller efter om man så ville) skålades det i rosa champagne.Jag
drack dock äppledryck eftersom jag hade chaufförsrollen just igår.
 
Och så njöt jag av päronträdet precis bakom mej där jag satt!
 
Tusen tack och vink sa nyblivna 50-åringen,och vi kunde instämma.
En alldeles perfekt dag att fylla år på,både vad väder och människor
som firade anbelangade.
 
Icke att förglömma Linus,som oxå var med på ett hörn.
 
Idag väntar ännu mer umgänge,detta
i form av och med min älskade lilla
fransyska som är på Sverigevisit.
 
Mer om det imorrn,ha det så hörs vi!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0