Skärgårdssöndag

Strax efter att Wille left the building
igår,drog min käre man och jag norrut
för att fira ett par små jäntor vid
svärfars sommarhus.
 
Eftersom vi var först på plats passade prinsen på att hjälpa far sin med gräset.
 
Själv roade jag mej med att fota dagens outfit.Ska man få nåt gjort får man
göra det på egen hand,även om det blir lite sisådär med bildkvalitén!
 
Nyss fyllda 8-åringen öppnade paket så det stod härliga till,och av oss fick hon:
 
...ett rosa kastspö som "morbror" hjälpte henne plocka ihop med rulle och allt.
 
Framåt kvällen gick sen delar av sällskapet/gästerna för att provfiska.
Det blev visst lite blandad fångst tyckte jag mej höra,plus ett och annat
kast i högt lövverk.
 
Svärmor och morgondagens 40-åring (aka min svägerska & tillika 8-åringens mor)
stod och samspråkade vid ihopplockandet av presenter.
 
Lyckades med konsttycket att knäppa en totalt spontan bild på henne när hon
absolut inte var beredd.
1-0 mej!
 
Konstaterade även att gäststugebygget går raskt framåt,så nästa gång vi kommer
kanske det kan bli övernattning OCH bensträck på den nu påbörjade altandelen.
 
Jag bokar nog rum med havsutsikt,känns
lite roligare än att se skog när man öppnar
ögona på morronen!
 
Himlen var sådär mjukt dov och vacker i sin framtoning när vi anlände färjan
från norrsidan av Bråviken för att åka sista biten hem.
 
Ytterligare en dag i trevligt sällskap
kunde läggas till handlingarna,och
sen kraschade jag i soffan en stund
innan det var dax för sängen.
 
Idag väntar 50-årsfirande och tvätt,
fast i omvänd ordning.Nån måtta
får det allt vara på torpet!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Vilken mysig dag det verkar ha varit :)

2016-08-07 @ 10:38:42
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Majso svarar:

JA tack Annie,det var det verkligen =)

2016-08-07 @ 12:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0