Gullungar och ännu mera bak samt lite soppa utan spik

Igår va det som bekant fredag,och
efter torsdagens nattsudd med min
"Lilleman" råkade jag för ovanlighetens
skull ligga kvar i sängen till efter 7.
 
Milda makter,det var verkligen inte 
igår nåt sånt hände!
 
Men iaf,efter att jag mornat till mej en
stund och hunnit rensa mejlen från
typ en miljard spam och annat oväsentligt,
så stod helt plötsligt Wille,hans bror och
mor i farstun.
 
Och sen blev det full rulle som ni förstår.
 
Wille hjälpte mej genast med dagens första brödbak.
Han är en riktig hejjare på sånt trots sin ringa ålder.
Och sen är det ju så härligt att få baka tillsammans ♥
 
Lewi låg på soffan och "småpratade" lite undertiden och uppförde sej
så exemplariskt som bara MINA barnbarn kan ;)
 
Wille som tydligen ärft min pyssliga ådra,fick konfetti i alla möjliga former
att lägga i en ask.Därtill oxå ett limstift och diverse annat skoj.
"Får jag ta hem det här" sa han och jag svarade:SÅKLART du får.
"Åh,tack snälla" kom det då,och det är i såna lägen man verkligen
inser vikten av att lära barnen säja tack och vara artiga i tid.
Älskar´t!
 
Lillebror som ätit mat,slumrade till i 10 minuter ungefär.Och då....
 
...passade Wille på att pärla en stund.
Det SKA va pyssligt hos mormor.
 
 När lilla familjen åkt hem fick jag lite
extraenergi och passade på att baka
ännu mer.
 
Då blev det ytterligare matbröd,men denna gång med nötter i.
 
Det första brödet som Wille och jag bakade gjorde vi nämligen helt
laktosfritt och utan mjölk eller nåt annat i.
 
Som om det var klart där...NEJDÅ,eftersom ugnen ändå var varm
passade jag på att baka lite chocolate chip cookies oxå,dessa
stajlades dagen till ära till med pistagechoklad och pistagenötter.
Inte SÅ nyttigt kanske,men riktigt lyxiga däremot!
 
Och sist men inte minst avslutade jag med en riktigt
god fisksoppa extraallt.
Kan tala om att det nybakade matbrödet gjorde sitt
till med råge,för satan så gott det blev.
 
Idag väntar som sagt förfirande av "Lilleman" som
ju fyller år imorron.
Nån soppa i ätlig synpunkt blir det inte,däremot
varmrökt lax och annat gott.
 
Kan faktiskt vara så att "Lilleman" står vid röken
i detta nu,han har nämligen lovat oss en riktigt
god och i allra högsta grad hemrökt lax framöver.
 
DET ser jag mycket fram emot,och jag kan nästan
säja nu innan,att det kommer bli superbt.Han är
en fena på att laga mat den ungen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0