Fredagskvällsbesök med balkonghäng

Om jag var trött igår?
Jovars,jag skrev ju det,men skam
den som ger sej i första taget tänkte
jag och slängde ihop ett par små pizzor
framåt kvällen.
 
Efter att käket intagits lutade jag mej tillbaka
i ena soffhörnet,tanken var att jag bara skulle
"vila" ögonen i typ 40 minuter,för en timme
tidigare hade jag och DLV spontanbokat en
dejt här runt åttahugget.
 
Om jag "vilade" ögonen?
Jovars,det skulle man kunna säja,jag vilade
dom skapligt hårt oxå faktiskt.
 
Strax efter åtta (20) hör jag en välbekant röst
som kommer från höger,och där står hon DLV
och skiner som solen.
 
"Tjena hej" lixom,gnugga "vilet" ur ögona och
försöka "komma tbk" till freda´n igen.Kändes
som om jag sovit ett dygn typ.
Övertrött men envis skulle man kunna säja!
 
I vílket fall somhelst så vaknade jag iaf till och
vi förpassade oss ut på balkongen.
 
Det blåste satan och kändes höstigt värre,men
jag tog fram infravärmarna och sen bjussade
DLV på naturgodis och vin.
 
Det går fort när man har trevligt och avhandlar viktiga grejer,för helt plötsligt
hade klockan blivit halv två och det var natt på riktigt.
 
Älska spontana påhitt.
När saker och ting bara "blir" utan en
massa fix och uppstyrning.
 
Och detta igårkväll av en enda anledning:
 
Att jag hittade en fem år gammal bild som jag skickade till DLV där
jag efterfrågade en repris.
 
Tänk så det bara blir igen,och tänk
så himla härligt sånt är!
 
Kram och tack för igår/inatt DLV,och
tack för godis,rusdryck SAMT kaffe-
paketet jag oxå fick.
Ska ladda bryggar´n snart och fortsätta
lörda´n i samma goda anda!
                  ♥♥♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0