Torsdag med mina tjejer ♥

Var ju som bekant på lunchdate med
mina döttrar igår.
 
Hade en härlig OCH god stund med
en salig blandning av käk.
 
Buffé för att vara exakt,och satan vad
gott det kan va ibland.
 
Om man bortser från blandningen som
sen trängs i magsäcken måste man ju
iaf säja att det är ett ett roligt upplägg.
 
Lyxade till det med både friterat och sallad,
det känns lixom bättre på nåt sätt,att samtidigt
va lite nyttig.
 
Motsägelsefullt och lite busigt faktiskt!
 
Än har som synes inte "lillebror" hittat ut i stora världen,så det är aningen
dåligt med plats för mat i "Storas" mage,men lite fick hon iaf i sej.
 
Vilken röra va!
Dom friterade räkorna lades dock åt sidan direkt,skalrester som knastrade
skitäckligt i munnen och dessutom var hela bajskanalen kvar och lös som
en hel motorvägen genom friteringen.YACK!!!!
 
Sallad med gröna ärtor,me liked a lot!
 
Och på tal om salladsingredienser,så har
min egen lilla hemmasådd redan givit sej
tillkänna.
 
Mosskrusig persilja stod det på fröpåsen,och jag är mäkta stolt och glad över
att den redan efter drygt en vecka tittat upp.
Man kan iof inte beskylla den för att "gå på anabola",men har jag tur och pratar
snällt med dom små uppstickarna så "kanske" jag kan få till lite salladstopping.
 
Idag blir det dock fisksoppa till kvällsmat,och
i den krävs det dill istället.Kom turligt nog ihåg
att inhandla lite igår,för nån sån har jag inte i kruka.
 
Lite senare kommer oxå Wille på övernattning,och
om vädret tillåter imorron har mormor bestämt sej
för att ta med honom på en utflykt innan Valborgs-
firandet går av stapeln hos "Stora" & "Lill-Nisse"!
 
Tills dess:fredagskram & var rädda om er ♥♥♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0