"Det draaar"

Trasiga fönster med ofrivilligt korsdrag
är ju kanske inte det roligaste som finns,
inte såna som står i en garderob och har
tagits ner heller.
 
Måste man kasta såna,eller kan man 
försöka fixa till det så det fyller nån
annan funktion kanske?
 
Försöka duger ju,och vem vet,det KAN
finnas plats på nån vägg här hemma
för den "nystajlade".
 
Eller så ger jag väl bort "korsdraget".
Inte till nån "urblåst",men väl till nån
jag gillar och som kanske vill få lite
"upplysning" nånstans!
 
Men iaf,det fula,trasiga och mycket gamla
objektet har nu fått nytt liv.
Med hjälp av en nitpistol,lite tyg,hönsnät
och en batteridriven ljusslinga ser det inte
alls ut som från början!
 
Skrapade av gammal flagad färg och penslade på en grå nyans.
Endast glasrutan i nedre delen fanns kvar,så som ni ser blev det nät upptill istället!
 
Lite skirt tyg från gömmorna samt en ljusslinga pillades dit och så nåra
upphängningskrokar om man vill kunna hänga upp det nånstans.
 
Den fula plastiga batteriboxen kändes inte optimal,så jag sydde
helt enkelt en liten grå tygpåse och petade in den och resten av
sladden däri!
 
Det blev ju betydligt bättre nu än från början,och dessutom fick jag både sy
OCH måla av mej lite.
 
Nu får ni ha en skön tisdag,själv
ska jag hugga in på lite kvarg och
en STOR mugg kaffe.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0