Cyklist på onsdagsbesök

Har ni kollat väderutsikterna för helgen?
Gör för fan inte det om ni vill fortsätta
vara lite positiva.
 
Nån futtig plusgrad och risk för snö är
vad meteorologerna förutspår.
 
Dom har ju förvisso haft helt åt helvete 
fel förr,men oftast åt andra hållet om man
ska va exakt.
 
Jag bävar och jag funderar på att dra ner 
rullgardinen tills dess att det blir strålande
sol och MÅNGA grader varmt igen!
 
Vem fan har lust att leta fram tjockjackan och
kanske t.o.m kängorna?INTE JAG iaf!
 
Igår var det dock skapligt skönt ute och solen
visade sej oxå från sin ljusa sida.
Framåt eftermidda´n kom Wille på besök,och
han hade påpassligt med sej sin springcykel.
 
Det resulterade i en timmes gårdscykling och
intag av mellis ute innan vi gick in för att leka
lite med en massa lego.
 
Det kan tyckas vara en väldigt påklädd liten herre,
men har man varit lite hostig och snorig och när
det dessutom var ganska blåsigt,så behövs det
faktiskt en tröja under jackan.
 
Har för mej att man ska svettas in våren!
 
Nåra smaskiga jordgubbar tyckte Wille var gott efter all cykling.
 
Själv passade jag på att matcha skor och jacka igår.
Vem vet hur länge jag får vänta på att använda den
tunna igen med tanke på prognoserna.
 
Bäst att passa på medans man kan alltså!
 
Herrå sålänge,nu ska jag ut en stund
och hämta lite D-vitaminer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0