Äggallergi och ungjävlar

Igår framåt kvällen när jag satt och 
funderade på vad jag skulle servera 
mej själv för mat,föll valet på omelett.
 
Rättare sagt nåt mellanting av omelett
och scrambled eggs.
Att förra äggätarförsöket resulterade i
en jävligt ond mage hade jag just då
både förträngt och glömt.
 
Visst då,jag åt mina ägg med lite gurka
och röd paprika,drack mitt vatten och
tyckte det smakade riktigt gott.
 
Sen tog det knappt en timme innan mag-
värken från yttre hönsfarmen satte in.
 
Hur fan kan man va så dum!?
Jag borde förstås ha låtit bli.
 
Kände hur kräket satt i halsen och som
om en hel förbannad hönsgård pickade
runt i varenda del av tarmarna.
 
Soffläge och oj,aj,NEJ!
 
Framåt 23.30 tiden kändes det "något" bättre,
så jag bestämde mej för ryggläge i sängen.
 
Jomenvisstdå.....strax efter att jag lagt huvudet 
tillrätta började grannen med sin fula vita volvo
som inte ens håller ihop,att GASA,tuta och börna
satan utanför.
 
Fram och tillbaka på autostradan.
Gasa ännu mer,bromsa som en jävla dåre så
det skrek i däcken och ekade mellan husen.
 
Varvade på tomgång i en evighet,och sådär fortsatte
det i säkert en hel förbannad timme.
 
Finns det överhuvudtaget ett uns av hjärnceller
hos "såna där",eller har dom okontrollerbara
ryckningar i armar och fötter som ALLTID ger
sej tillkänna framåt småtimmarna???

Vad respekt och hänsyn betyder vet dom iaf INTE!
 
SÅ.JÄVLA.SYND!
Så jävla och oerhört synd,att gammeltanten inte
hade luftgeväret laddat en våning upp och kunde
skjuta prick inatt.
 
Men,jag VET var hen bor,så nästa gång kanske
tant tömmer däcken på luft.
Eller ännu bättre,tar BORT däcken från biljäveln
och säljer dom på svarta marknaden.
 
En annan kan ju handskas med både domkraft
och fälgkors om man säjer så.
 
Gasa först som gasar sist,eller hur det nu var.
 
Mvh:bittra äggallergikern!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0