Vackra morgon,var hälsad söndag

Såhär vackert var det imorse när jag gick upp,solen sakta steg i öster.
 
Jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte
får energi och blir glad av såna morgnar,
för det underlättar ju nåt otroligt mot att
mötas av regn & rusk.
 
Igår eftermiddag svängde jag förbi mina
"pensiogrannar" med lite kakor till kaffet,
och så passade jag på att plocka med mej
en liten påse päron från deras trädgård.
 
Hann i stort sett bara hem innan jag rev ut
en stor kastrull och lite andra grejer för att
ta hand om frukten.
 
Det resulterade i ett par burkar inkokta päron som jag vet kommer till nytta
i vinter när det blir dessertdax.
 
Ska nog be att få ännu mer av dom så
jag kan göra en laddning åt dom oxå.
 
Toscagratinerade päron i ugn är ju så
jävla smaskigt,så det måste bli nåt sånt
sen när vinterkylan griper tag i en och
man fryser ända in i magsäcken.
 
Det med lite vaniljglass eller för den delen 
lättvispad grädde,det får en iaf på lite bättre
humör en stund.
 
Idag ska jag fanimej se till att få tavlan till
Eva klar,har "bara" tagit över 5½ timme hittills
att komma dit jag är nu.
 
I nästa vecka måste jag nämligen dra fram gravyr-
grejerna och föra lite oväsen igen.
Nåra whiskeyglas samt bröllopsglas står på schemat
såhär i slutet av september.
 
Men tills dess,lite sol på näsan och sista rycket
med pennor och färg.
Det blir nog bra vad det lider!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0