Superskog har blivit skitskog

Det är ju själva fan att inte höstsvampen
i min favvoskog kan växa som den gör
på sommaren.
 
När jag för en gångs skull tog på mej svamp-
plockarkläderna och traskade iväg med prinsen,
så hittade vi knappt så det räcker till varsin macka.
 
Hade lika gärna kunnat plocka i prinsens keps,för nåra större mängder
uppenbarade sej INTE!
 
Vad det däremot kryllade av var s.k "älgflugor".
Fy för den lede sate så jävla vidriga dom äcklona är.
Jag ryser in till märgen bara jag tänker på dom.Går fan inte att ha ihjäl knappt.
 
Bild från google,hittar inte den jag fotade
senast jag fick en svärm på mej.

Fort som bara den avslutades gårdagens
skogstur,tyckte det kröp precis överallt.
 
Väl hemma igen åkte varenda klädesplagg av
i rasande fart,och håret fick sej en genomkamning
oxå för att va på den säkra sidan.
 
Som om det inte räckte med dom jävla flugorna,den här parasiten,
herr fästing kröp I behån oxå!!!
Man undrar ju hur i helvete som tar sej in på så kort tid,iaf med tanke
på att jag var helt jävla inkapslad i linne,tröja OCH tät jacka ända upp
till hakan!
VA,VA,VA??!
 
Idag känns det aningen bättre,men vid minsta lilla
ilning får jag för mej att det kryper omkring snuskiga
djur på kroppen.
 
För att få annat att tänka på,satte jag igång och bakade
lite istället.
Doften får en ju iaf att tänka på roligare saker än kryp
för en stund eller två.
 
 
Det fick bli chokladkakor med crunchy Toblerone i,och jag kan garantera er att
det lär bli ett litet provsmak sen till kaffet.
Inte för att jag överhuvudtaget behöver eller ens ska äta av sånt där,enbart
för att jag KAN och VILL!
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0