Early chick (läs:tant)

Det kanske int är så dumt att bli gammal ändå.
Betänker man alternativet,så är det ju helt otroligt
OCH fantastiskt att man får hänga med på resan.
 
Att det sen tillhör att man vaknar tidigare och tidigare
kanske oxå är uträknat,för att man ska hinna så mycket 
som möjligt typ,och kunna få i sej extra många muggar
kaffe innan man hoppar i säng igen.
 
Visst,det tar ju ett par timmar innan man s.a.s är på
banan varje morgon,men när vädret som nu har blivit
trevligare igen,så är det väl värt att hasa sej upp early.
 
Man får lixom va med från allra första början.
 
Just nu i dagarna är jag lite extra nyfiken och alert.
Jag vill så jävla gärna få reda på VEM det är som
vunnit den där resan till Dubai.
 
Jag har ju tävlat själv,men om man som jag faktiskt
har en hel del sunt förnuft kvar trots åldern,så fattar
man ju att det är nån annan som får jubla högt.
 
Så förbannat enkelt är det inte att kamma hem en sån
vinst minsann,däremot OM det vinnande bidraget
publiceras,så kan man åtminstone få en liten hint om
HUR jurysar tänker när dom utser vinnare!
 
Eller så blir man ännu mer konfys!!
 
För att återgå till tidiga morgnar,så har jag iaf blivit
klar med en strutsskalsmosaiklampa (långt ord va),
den har BARA tagit sisådär 5-6 timmar att färdigställa.
 
Värre är det med skalen som ska graveras,för där har
slutfinishfeelingen inte infunnit sej än.
Jag har iof kvällen och morgondagen på mej,så förhoppning-
vis ordnar det oxå upp sej.
 
Nu ska tant ta sej lite mera kaffe och försöka få
inspirationen tillbaka så det blir nåt mer gjort här.
 
Kram & ha en härlig torsdag därute ♥
 
Terapi och pensiopill deluxe det där.
Hade tyvärr ingen ledig glödlampa,men ni kanske kommer ihåg
hur vackert dom lyser!
 
 
Typ såhär!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0