"Umgås-med-vänner-torsdag"

Som jag sa igår så skulle jag ju få
besök,och det fick jag oxå.
 
I två omgångar med med mycket prat
och hjärtlighet.
 
Först kom gamla grannen (inte gammal i ålder)
så jag bjussade på en av mina apgoda bullar.
 
Dessutom fick hon en klisterkatt att sätta på bilen. 
 
Vi satt faktiskt inne,för luften på lilla balkongen
var inte så väldans inbjudande.
 
När hon tackat för sej och jag plockat lite,kom 
grannen aka "hurtbullen" på visit.
 
Hittade lite ätbart i skafferi och kyl,så det dukades fram.
 
Vi kunde konstatera att det var mer än
tio veckor sen vi sist satt ner och pratade
om allt mellan himmel och varandras staket.
 
Det hinner ju hända en hel del på den tiden
så det blev ganska mycket information att
uppdatera faktiskt.
 
Varsågod sa hon och räckte över nåt "litet".
Hallå,du behöver inte ha med dej grejer svarade jag,
men hon insisterade och sa igen att det bara var pluttigt!
 
Som vanligt då vi ses går det bara 10 minuter
på en timme,och som i ett trollslag var 40 minuter
i vår värld över.(fyra timmar normal tid alltså)
 
Vi konstaterade att både hon och jag idag ska
till s.k "läkare" typ.
Jag till min saknade tandhygienist och hon för
blodprovstagning.
 
Tandis ja,idag måste jag rota fram tandtråden och
i sista stund försöka få lite ordning på gaddarna.
Så gott det nu går iaf,jag vill fan inte komma till
min favvo och ha både kardemumma OCH en massa
kaffefläckar mellan tänderna.
 
Faktum är,att jag ALDRIG känner mej illa till mods
då jag ska till henne,och jag är så jävla glad att jag
valde bort min ordinarie tandläkarstation och bytte
till den *Lena* börjat på nu.
 
Tack för att den valfriheten finns och är möjlig lixom.
Annars hade det lätt kunnat bli skörbjugg och annat
elände som resultat.
 
Vad det lider ska jag oxå gå till gamla placet och förklara
VARFÖR jag aldrig mer dyker upp där,kanske oxå erbjuda
en intensivkurs i patientbemötande och mänsklig respekt.
 
Förvisso får man inte personkemin att stämma med alla
människor,men att vara dryg,ironisk och agera typ över-
sittare,det funkar fan inte för mej.
 
Karius & Baktus dansar knappast tryckare i emaljen
av såna typer!
 
"Over and out"!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0