Tjena hej på dej och dej och alla andra!

Vad tycker ni att det ska skrivas om idag?
Jag har själv inte en susning.
 
M.a.o får det kanske bli en salig röra om
lite det ena och troligtvis det andra.
 
För så är ju livet...för det mesta.
 
Igår hade jag en riktigt seg jävla dag som 
inte alls gav mycket till energi eller så.
 
Fick dock besök gånger två,ett av en god
vän som ligger mej väldigt varmt om hjärtat,
och det andra ett snabbt besök av "Stora" som
tittade förbi i farten hem för att krama sin mor 
och få en puss på kinden tillbaka ♥

När hon sen kommit hem till sej och öppnade
dörren efter en heldags arbete,då möttes hon
av två kärlekar,en lite större och en i miniformat.
 
Två älsklingar som hälsade mamma/fru
"välkommen på restaurang",med dukat bord,
rosor och musik i bakgrunden.
 
Vem hade inte blivit överlycklig av ett sånt
mottagande lixom.
Själv har jag bara läst om det,och som nu
sett det på bild.
 
Vilken tur och vilket framtidshopp att det faktsiskt
finns romantik och självgående män/pojkar/killar.
 
Såna initiativ och sån omtanke gör ju att vardagen
blir roligare och mer älskvärd,allrahelst nu i dessa
mörka och burriga hösttider.
 
För egen del serverade jag mej själv ett par knäcke-
mackor och kaffe igår,toppat med lite vaniljkvarg
framåt eftermidda´n.
 
Men jag klagar inte,det finns alltid dom som har
det värre,och jag valde ju faktiskt själv VAD jag
skulle äta.
 
Ikväll är jag bjuden på lokala restaurangen här
i byn,det ska bli lite sent firande av födelsedagen.
 
Kul ska det bli och trevligt kommer jag ha det.
 
Och vem vet,jag kanske t.o.m ser till att tvätta
håret dagen till ära.
Det är ju ändå lillördag och nåt ska man väl
göra för sin egen skull ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0